Ubat Sakit Sendi dan Lutut Cadangan Doktor Pakar

Tuesday, October 14, 2014

Antara ubat sakit sendi dan lutut yang biasa disebut oleh doktor adalah kolagen.  Kenapa kolagen? Bukan kolagen untuk kulit je ke? Ish tak lah, kolagen adalah penyumbang terbesar kepada kesihatan sendi dan tulang. 

Kolagen ni adalah sejenis protein. Dan dalam badan manusia jumlah kolagen adalah 1/4 dari jumlah semua protein yang ada. Jadi boleh nampak tak, pentingnya kolagen selain jadi 'gam' untuk elak kulit kendur.

Kolagen main peranan besar pada sendi. Sebanyak 50% cartilage pada sendi mengandungi kolagen. Tugasnya menguatkan dan membolehkan sendi melentur dengan baik. Dan tiada masalah untuk bergerak aktif.

Selain itu cartilage juga bertindak sebagai 'kusyen'. Ia menghalang penggeselan tulang. Jadi jika anda ada rasa sengal, ketat dan sukar bergerak. Mungkin itulah petanda sakit sendi.

Pergerakan yang biasa dibuat sebelum ini pun jadi payah. Macam berjalan, naik tangga, ataupun solat.

Walaupun ada kolagen baru yang dihasilkan oleh badan. Tapi jumlahnya sedikit, tak dapat menampung keperluan kolagen badan.

Dan ianya mulai menyusut pada umur 25 tahun. 

Jadi tak hairanlah jika pada umur akhir 30an sudah mula merasa sakit sendi. Lebih-lebih lagi orang yang berisiko seperti orang yang dulunya aktif bersukan, kerja berat, kemalangan tak pun faktor lebih berat badan.

Sakit sendi atau lutut ini pula tidaklah berhenti di situ sahaja. Pergerakan seharian tanpa kolagen yang cukup, akan membuatkan keadaan tambah teruk. Pelincir di antara tulang pula akan semakin hilang. Dan akhirnya, tulanglah yang akan bergesel dengan tulang.

ubat sakit sendi dan lutut, ubat untuk sakit sendi lutut, ubat sakit sendi shaklee, ubat sakit sendi bahu, ubat traditional sakit sendi, ubat penyakit sendi, ubat sendi tulang, ubat sendi shaklee, kolagen halal, kolagen shaklee halal, kolagen terbaik, kolagen ikan, harga kolagen shaklee, harga collagen shaklee powder 2014,  harga collagen shaklee,


Sehingga boleh tulang rosak dan akhir bengkak teruk. Habis tu nak buat apa? Bedah? Kalau boleh terus baik tak apalah. Tak confirm pulak tu.

Dan kalau bedah, nak tunggu luka bedah sembuh. Lepas tu nak fisio lagi, kalau sekejap oklah juga. Fisio berbulan, selagi tak boleh jalan dengan baik, selagi tulah tak selesai.

Sanggup ke nak tunggu? Padahal, bersusun lagi perkara yang lebih penting nak dibuat.

Dan oleh sebab itulah, supplemen kolagen disyorkan oleh doktor-doktor pakar. Sebagai 'option' ubat sakit sendi dan lutut.

Tapi anda mestilah pastikan supplemen kolagen itu halal dan berkesan seperti Shaklee Collagen Powder. Barulah berbaloi pelaburan anda.

Apa beza Shaklee Collagen Powder dengan kolagen lain?

Perbezaan paling ketara adalah kehalusan zarahnya. Dan membuatkan ianya cepat diserap oleh badan. Bila sudah diserap badan. Maka ia akan bertindak pantas merawat mana-mana bahagian sendi yang sakit. Seperti di lutut atau jari.

Sendi yang mengeras tadi kembali lembut. Dan pergerakan yang sebelum ini sakit dan sukar, kembali normal. 

Nikmat berjalan, berlari, dan solat kembali terasa.

Dan lebih penting, anda tak perlu melalui episod bedah menbedah. Pastinya lebih berisiko berbanding dengan mengambil Shaklee Collagen Powder setiap hari.

Berapa harga sekotak Shaklee Collagen Powder?

Harganya adalah RM298.00. Boleh digunakan sehingga sebulan lamanya. Saya akan kongsikan cara pengambilan yang paling baik.

Dan jika anda berminat untuk order Shaklee Collagen Powder. Sebagai pilihan kepada ubat sakit sendi dan lutut. Bolehlah SMS atau Whatsapp saya, Suriya di 016 773 1892.

Anda juga boleh terus membeli Shaklee Collagen Powder dengan klik pada BELI SEKARANG!

You Might Also Like

0 comments

WeLoveSusuIbu On FB

WeLoveSusuIbu Instagram

Nuffnang

WeLoveSusuIbu Youtube