Susu Ibu Mengandung, Tak Payahlah Minum Susu!

Tuesday, April 01, 2014

Susu? Perlukah susu ibu mengandung? Ada yang takde masalah minum susu. Tapi ada ibu mengandung yang tak lalu susu. Biarpun perasa coklat atau mangga. Tetap tak lalu.

Jadi ibu mengandung yang tak suka susu tak payah minum susu ke? Ya tak payah dan tak perlu kalau ibu tadi dah ambil cukup 1200mg kalsium setiap hari. Kalsium bukan sahaja dari susu, banyak sumber lain seperti kekacang dan sayuran hijau. Tapi persoalannya cukupkah kalsium yang ibu makan?

Bahaya Tak Cukup Kalsium Ketika Mengandung

Usah pantang remeh kepentingan kalsium untuk ibu yang mengandung. Kalsium yang tinggi sangat diperlukan untuk pembentukan tulang bayi di dalam kandungan. Kekurangan kalsium boleh menyebabkan ibu mengalami masalah kesihatan dan juga jisim tulang menjadi lemah. 

Selain itu, ia juga boleh menyebabkan 'preeclampsia'. Preeclampsia adalah keadaan dimana ibu mengalami tekanan darah yang tinggi. Ia juga boleh menyebabkan darah kurang disalurkan kepada fetus, dan akhirnya menyebabkan berat badan bayi kurang dari kebisaan. Dan juga risiko kelahiran bayi pra matang lebih tinggi.

Berikut adalah tanda-tanda ibu terkena preeclampsia:
  • bengkak pada muka, tangan dan mata
  • tekanan darah tinggi lebih dari 140/90
  • berat badan mendadak naik
  • sakit dibahagian abdomen
  • sakit kepala
  • kurang buang air kecil
amalan ibu mengandung, doa ibu mengandung, air kelapa untuk ibu mengandung, baju ibu mengandung, susu untuk ibu mengandung, ibu mengandung 7 bulan, ibu mengandung makan maggi, ibu mengandung minum air kelapa, susu ibu hamil, harga susu ibu hamil, set hamil shaklee, set hamil biodex, set hamil lengkap shaklee, set hamil lumiglow, set hamil pamoga, set hamil salindah, set hamil dcl, set hamil jsd, mengandung, makanan ibu mengandung trimester pertama, makanan ibu mengandung cara islam, makanan ibu mengandung 3 bulan, makanan ibu mengandung kencing manis, makanan ibu mengandung islam, makanan ibu mengandung semasa berpuasa, makanan ibu mengandung anak lelaki, makanan ibu mengandung semasa puasa
cantik semasa hamil?

Cara untuk elak preeclampia:

Pastikan ibu mengandung menjalani kehidupan yang sihat. Minum susu ibu mengandung jika lalu. Atau makan makanan yang mengandungi tinggi kalsium seperti brokoli, ikan sardine, ikan salmon, soya atau kekacangan. Pastikan mengambil kalsium yang cukup iaitu 1200mg setiap hari.

Tapi kadang-kadang kekangan masa dan sibuk bekerja membuatkan ibu tidak dapat makan makanan yang seimbang. Dan ada juga ibu yang tidak berselera sepanjang kehamilan. Jadi bagaimanalah mahu memberikan 'makanan' yang terbaik untuk bayi di dalam kandungan? Dan pastinya jumlah kalsium harian juga kurang dari yang sepatutnya.

Usah risikokan kandungan dengan kesibukan bekerja dan urusan harian. Cuba untuk makan sebaiknya dan ambillah supplemen kalsium bagi melengkapkan keperluan 1200mg (RDA) bagi ibu mengandung.

Dan juga, sebagai tambahan untuk melengkapkan nutrisi harian ibu boleh mengambil Set Hamil Shaklee. Dalam set ini lengkap dengan Vitalea (multivitamin), B Complex, Vitamin C dan Ostematrix (kalsium-magnesium).

Jadilah ibu mengandung yang sihat bertenaga walaupun tanpa susu ibu mengandung, dari menjadi ibu mengandung yang letih lesu dan tak bermaya. Ingatlah anak yang dikandungkan bakal mengikut perwatakan ibu semasa mengandung. Bayangkan kalau ibu stress dan selalu moody, bayi yang lahir pun jadi moody dan tak gembira. Berbeza dengan ibu yang sihat, gembira dan bertenaga, bayi yang lahir juga akan menjadi bayi yang gembira dan sihat.

Harga untuk Set Hamil ini adalah RM295.00. Dan set ini boleh digunakan untuk tempoh lebih dari 4 bulan. Jika ibu mahu harga yang lebih istimewa, marilah mendaftar menjadi AHLI SHAKLEE. Hanya RM65 untuk keahlian seumur hidup. Dan ada peluang untuk dapat CASH BACK.

Mahu set ini? Jom hubungi Suriya Majid di 016 773 1892.

Nota: Promosi April, beli 6 Ostematrix PERCUMA 1 Ostematrix dengan harga RM61 sebotol. 

You Might Also Like

1 comments

WeLoveSusuIbu On FB

WeLoveSusuIbu Instagram

Nuffnang

WeLoveSusuIbu Youtube