Atasi Sembelit: Makan 'O' Tak Payah Teran Dah

Thursday, April 24, 2014

Anda sembelit? Sakit kan? Berpeluh meneran, tapi hasil pun takde. Tapi jangan risau, masih cara atasi sembelit ini. Orang yang biasa terkena sembelit adalah:
  • orang yang tak suka minum air kosong
  • orang yang makan banyak, tapi susah membuang
  • ibu yang hamil
  • ibu yang sedang berpantang

Sembelit jika tidak diatasi boleh membawa kepada buasir. Bila dah terkena buasir, 'membuang' akan menjadi lebih mengerikan. Jadi apa yang anda boleh lakukan untuk atasi sembelit? 

Atasi Sembelit Untuk Jangka Panjang
  • Pastinya jagalah pemakanan
  • Ikut aturan makanan seimbang
  • Banyakkan minum air, paling kurang 2 liter sehari
  • Ambil banyak fiber (sayur dan buah-buahan)

Tapi kalau dah tengah sembelit, nak buat apa? Ada jalannya.

Atasi Sembelit Segera
  • Makan pil pelembut najis
  • Minum jus tembikai
  • Sembur pelincir (sakit woooi)
  • Atau boleh ambil langkah yang lebih bijak, iaitu ambil O, Ostematrix Shaklee

atasi sembelit dengan shaklee, atasi sembelit ketika hamil, atasi sembelit selepas bersalin, atasi sembelit pada ibu hamil, atasi sembelit semasa berpantang, cara hilangkan sembelit, cara merawat sembelit, cara mengelakkan sembelit, cara menyembuhkan sembelit, cara mengatasi sembelit ketika hamil, mengatasi sembelit selepas bersalin, tulang reput, menjaga kesihatan tulang, ibu mengandung dan menyusu perlu kalsium, membanyakkan susu ibu, supplemen kalsium, pil kalsium


Apakah Ostematrix Shaklee?
Ia adalah supplemen kalsium magnesium. Selain dari berfungsi menguatkan tulang dan juga memenuhi keperluan kalsium harian, ia juga sangat berkesan melegakan sembelit. Hinggakan anda dah tak payah meneran. Proses pembuangan menjadi begitu lancar.

Tapi Bagaimana Ostematrix Shaklee Berfungsi?
Di dalam Ostematrix mengandungai kalsium dan magnesium. Keduanya berfungi atasi sembelit.

Kalsium 
Bertindak sebagai pencegah dan melegakan sembelit yang anda hadapi. Bayangkan, kalau setiap kali nak membuang, anda perlu bertarung, sampaikan rasa letih. Bukankah itu menyeksakan? Jadi dengan pengambilan Ostematrix, mimpi ngeri akan berakhir.

Selain itu, kalsium di dalam Ostematrix ini menjaga kesihatan kolon. Di dalam kolon anda, apabila kalsium bergabung dengan 'bile' (sejenis cecair alkali di dalam kolon) dan lemak yang tercerna, ia akan menghasilkan sejenis pelincir. Pelincir semulajadi ini akan memudahkan proses membuang, sembelit teratasi. Dan kolon pun bersih.

Magnesium
Fungsinya juga mengurangkan sembelit. Juga sebagai anti stress, dinding kolon akan jadi lebih relax ketika anda risau akan kesakitan akibat sembelit. Dan akhirnya, anda tidak perlu meneran untuk mengeluarkan 'najis'. 

Kelebihan magnesium sifatnya yang menarik air, akan membawa lebih banyak air ke dalam kolon. Air tadi akan membuat 'najis' menjadi lebih lembut. Disebabkan itulah, jika badan tidak cukup magnesium. Walaupun minum air berkodi-kodi, sembelit tetap tak dapat diatasi.

Harga sebotol Ostematrix hanya RM61.00 sahaja. Sudahlah boleh atasi sembelit, tulang pun kuat, badan pun boleh kurus dan lenguh-lenguh badan pun setel. Juga baik jika cramp atau kejang ketika hamil. Dan paling penting, dapat bekalkan keperluan kalsium dan magnesium yang ideal. Walaupun anda tak suka minum susu.

Cepat bertindak, sebelum sembelit menjadi buasir. Ngeri!

Mahu Ostematrix?

Hubungi iR Suriya Majid
World Class SID
016 773 1892

You Might Also Like

0 comments

WeLoveSusuIbu On FB

WeLoveSusuIbu Instagram

Nuffnang

WeLoveSusuIbu Youtube