madela mini electric plus VS spectra 3

Wednesday, May 19, 2010


VS


ya aku sgt eager nk breastfeed anak aku. 5 months preggy aku dah beli madela mini electric.

aku decided beli madela sbb die ringan & bley double pumping. harga mase aku beli dlm RM 600+. mahalkan? mahal sebab tiada acsessories lain. aku tak tahu plak madela mini plus nie bnyk cons die, for example bila operate bunyi bising macam mesin rumput & not for frequent usage, recommended for occasional pumping only, like 3 or 4 times a day.

so madela x dpt nak support penggunaan aku, sbb mase rayna 3-7 months aku mesti make sure yang kau pump 4 times office hour and 2 times at homes. so sebelum madela rosak, aku decide beli spectra3.

at first mmg aku x ske spectra3 sbb die sgt bulky & heavy. aku beli dgn price RM 600+. tapi investment aku kali nie mmg berbaloi. RM 600+ for 1 spectra3, extra 6 bottles, 1 cooler bag + 3 cooler pack.

bile aku dh guna baru aku tahu yang banyak kebest-an spectra3 nie. yang paling nyata bunyi die sgt slow, ade stimulation function, frequent usage & long life.

masuk 6 months aku gune spectra3, spectra3 jatuh sakit.

very minimal suction.

nak hantar jauh ler plak, aku dok ampang histopoint kat subang. pas2 saturday & sunday die tutup. aku try kol, tnye kut derang de buat delivery service.

ya histopoint ada buat delivery service, call saje 03-56 31 7288, pas2 sms ke 016 664 5510 (zhang ling) sertakan nama, pick up address & available time to pick up.

kronologi spectra3 rosak:

1. call on tuesday
2. due to heavy rain, despatch dtg on wednesday
3. on friday, spectra3 ready to be used again :)

mudahkan? only 1, 2, 3 steps jek.....

apa2pun bukan jenis pump yang menentukan hasil perahan. hasil perahan sgt bergantung kepada kekerapan pumping dan juga rangsangan yang berterusan. makanan yang berkhasiat juga penyumbang kepada hasil perahan yang memberangsangkan. dan jgn lupa setiap kali mulakan perahan sebutlah bismillahirohmanirohim & akhiri dengan alhamdulillah.

mohon pada Allah agar makbulkan niat kita untuk menyusukan anak sekurang2nya hingga umurnya 2 tahun. mase tgu hasil pumping tuh, bacalah selawat, zikir & juga ayat2 al-Quran. pernah dengar kan? molekul air akan berubah mengikut apa yang ada di persekitaran.

jika cantik apa yang didengar air susu, maka eloklah molekul air susu itu. insyaallah akan menjadi 1 sumber yang terbaik untuk anak kita. jika buruk yang didengar air susu (contoh: mengumpat sambil express susu), maka buruklah molekul air susu tadi.

insyaallah setiap usaha kita akan diberkati Allah.

You Might Also Like

7 comments

  1. yatie plak gun apam pigeon je since beli kat sini kan. dulu ingat nk beli spectra 3 gak tp xde jual kat sini..so beli je lah yg ada jual kat sini hehe

    ReplyDelete
  2. cakap pasal pump rosak ni, seriau juga, kita tak master lagi marmet

    ReplyDelete
  3. salam
    how much cost kena bayar utk service ekk?

    ReplyDelete
  4. yatie: tak kisah pam ape, yg penting susu cukup tuk si kecik. even gune tangan pun boleh.
    sirna: tuh ar eray pun tak master lagi mermat. takpe kite cuba sama2
    sue: eray punya dh tak de waranty, so rm60 (service charge) rm60 (knob rosak) rm20 (delivery charge). ok kan?

    ReplyDelete
  5. BRAVO to my Spectra3! almost 1 year pakai alhamdulillah masih berjasa kepadaku..my mini-E dah jadik barang perhiasan je dah sekarang..tensen laa pakai mini-E..mmg laa kalo org tanye which bpump yg i bleh recommend, i akan cakap Spectra3..medela mmg suction sangat bezz..tp kalo nak beli medela, swing or freestyle ok, but not mini-E..kan?

    ReplyDelete
  6. salam...tq for ur reveiew psl 2 pam ni..mmg sy tgh pk kan antara 2pam di atas..ermm nmpk nye byk lbh bagus spectra ekkk..

    ReplyDelete
  7. salam shasha, u r most welcome. mmg berbaloi beli spectra. eray dah pakai setahun dah :)

    ReplyDelete

WeLoveSusuIbu On FB

WeLoveSusuIbu Instagram

Nuffnang

WeLoveSusuIbu Youtube