Teknik Mermet: Cara Keluarkan Susu Paling Efektif

Monday, March 12, 2012




Makin in love dengan teknik mermet, 8oz dalam masa half an hour. Kebetulan hari ni mc, so ambil peluang mermet kat rumah. Best sangat rasenya, sebab apa? Sebab cik B dah rasa kosong sangat.

Lagi, cepat sungguh susu keluar, normally if pakai pump susu seminit juga nak tunggu susu keluar.

Teknik mermet juga membolehkan kita customize cara kita mengepam, ini sebab jari kita boleh cari spot di mana susu banyak keluar.

Tools pun tak banyak guna, jari dan bekas simpan susu sahaja dan yang paling penting kita tahu dan belajar teknik mermet yang betul. Air pun jimat sebab tak banyak tools nak basuh.

Cara teknik mermet adalah menggunakan dua jari, iaitu ibu jari dan jari telunjuk. Bentukkan huruf c guna dua jari tadi dan letakkan di aerola atau di mana mulut baby diletakkan semasa menyusu. Kemudian picit sambil buat putaran jam di sekeliling aerola tadi. Picit hingga susu habis keluar dan cik B rase ringan.

If nak tengok macam mane teknik mermet dengan lebih dekat, go to youtube dan cari teknik mermet. Nak eray ajar pun boleh, call je insyaallah i will the tips n tricks wif u guys. Ok nak tido jap, hidung sedang berlari....hihihi.





- Posted using BlogPress from my iPhone

You Might Also Like

2 comments

  1. i also soo in love with mermet. tp rimas sbb kejap2 nak kena lap tgn. hehe guna fs rasa B tak kosong, tak mcm spectra dulu mmg betul2 kosong....

    ReplyDelete
  2. sama laa kita..tengah enjoy buat mermet ni :-)

    ReplyDelete

WeLoveSusuIbu On FB

WeLoveSusuIbu Instagram

Nuffnang

WeLoveSusuIbu Youtube