Satu Persamaan Eray Dengan Lelaki Hebat Ini

Saturday, November 12, 2016


Assalamualaikum,

Kami berdua dilahirkan dalam bulan November. Mungkin Eray juga boleh jadi sehebat lelaki ini bukan?

Lelaki yang Eray maksudkan adalah Dr Forrest Shak Lee. Dia bukanlah dilahirkan hebat. Tak hebat lansung. Siap ada penyakit TB. Doktor siap kata pada maknya "anak awak ini takkan boleh hidup lama, paling kuat pun 8 tahun je". Apa yang doktor kata ni berdasarkan keadaan dia masa tu, 'motionless'. 

Pecah juga hati mak dia dengar. Tapi mana ada mak yang nak mengalah. Mak dia nak buktikan apa yang doktor kata tu TAK BETUL.

Mak dia yakin anaknya BOLEH SEMBUH. Lalu dia sekeluarga pindah. Dari kota perlombongan yang kotor, ke desa yang indah permai lagi bersih.

Masa bawa pindah tu pun dia tak bergerak. Hanya bernafas. Berminggu-minggu selepas itu pun keadaan masih sama. Tapi mak dia tak putus asa. Percaya yang alam & Tuhan akan sembuhkan anaknya.

Pelbagai herba yang maknya guna untuk rawat si bayi yang ada TB tu. Mujurlah maknya sempat belajar ilmu pasal herba dan tumbuh-tumbuhan. Pelbagai herba dia dah guna. Hari-hari maknya akan urut dan urut. Asalkan si bayi terus bernafas, dia puas hati.

Tahun demi tahun berlalu. Akhirnya...berkat usaha maknya yang tak kenal putus asa. Pada umur 4 tahun, Forrest Shak Lee dah boleh duduk dengan sendiri. Betapa the power of mother's love and nature is really proven. Dia adalah 'living testimony' at that time.

Dia terus membesar dengan sihat. Lebih dari jangkaan doktor dahulu. Muka pun boleh tahan hensem, kalah Fattah Amin. Eh eh....

Ketujaannya pada alam diteruskan. Di saat dunia mengalami Perang Dunia Pertama, tahun 1915. Kala itu umurnya 21 tahun, Vitalized Mineral berjaya dihasilkan. Itulah MULTIVITAMIN PERTAMA yang wujud di atas dunia. Dan masih wujud hingga sekarang. Cuma namanya saja berubah, Vita Lea with Iron Formula.


Bila orang tanya bagaimana dia berjaya cipta multivitamin yang hebat ini. Dia menjawab "Saya tidak menciptanya..alam yang mencipta. Tugas saya hanya menggabungkan mereka dalam cara yang khusus yang telah pun disediakan oleh alam".




Kagum! Memang pun..Allah sudah sediakan segala sesuatu untuk kita di atas dunia ni. Ilham cara nak guna pun Allah yang beri. Kita ni tinggal buat saja. Sungguh sebenarnya tak ada alasan untuk kita duduk membeku dan tunggu duit jatuh dari langit kan?

Eray mengagumi Dr Forrest Shaklee. Bukan mudah dia nak membangunkan Shaklee. It's took years dan macam-macam pancaroba.

Klinik dia terbakar, nak kena hukuman gantung, kena kanser dan pelbagai dugaan. Terima kasih Dr Forrest Shaklee atas usahamu. Kini sudah pun 100 tahun berlalu. Shaklee masih lagi wujud dan semakin utuh.

Makin jatuh cinta dengan Shaklee. Eray akan terus menyambung legasi lelaki hebat ini. Walaupun tak sehebat dia, Eray akan terus sebarkan kebaikan Shak Lee ini. Moga satu masa nanti, semua orang yang Eray kenal mendapat manfaatnya.


You Might Also Like

1 comments

WeLoveSusuIbu On FB

WeLoveSusuIbu Instagram

Nuffnang

WeLoveSusuIbu Youtube