Ayah Diabetes Sampai Organ Rosak Tahap 4, Syukur Berjaya Elak Dialisis Akhirnya!

Tuesday, February 16, 2016

Assalamualaikum,

Bayangkan kalau ayah anda sendiri kena diabetes sampai organ rosak. Tiada lagi harapan nak elak dialisis. Anda sanggup biarkan orang tersayang di kerusi dialisis sehingga habis hayatnya. Tak terbayang sakit dan deritanya.


Tentu tidak bukan?

Ayah Puan Anisah seorang pesakit kencing manis. Tapi taklah nampak teruk, sebab bacaan gula terkawal.

Benarlah apa orang kata 'diabetes ni penyakit makan dalam'. Walaupun gula terkawal, komplikasi tetap saja berlaku.

Doktor beritahu organ ayahnya rosak hingga tahap ke 4. Doktor kata ayah tak boleh elak dialisis. Organ dah tak lagi berfungsi seperti biasa. Tapi kasih anak kepada ayahnya buat dia tak mengalah.

Dia tetap nak cari ikhtiar supaya ayahnya tak perlu buat dialisis. Dia nekad!


Organ Rosak Sampai Kena Dialisis Lebih Awal Dari Yang Disangka?


Antara organ yang paling mudah rosak adalah buah pinggang. Mungkin ramai antara kita yang fikir, kerosakan buah pinggan terjadi apabila kencing manis sudah makin kronik.

Tapi ternyata tidak. Buah pinggang akan mula mengalami kerosakan di tahap prediabetes lagi. Prediabetes adalah tahap dimana diabetes mula berlaku. 

Menurut Dr. Toralf Melson dari 'National Kidney Foundation'. "Kajian kami menunjukkan kecederaan buah pinggang disebabkan peningkatan glukose di dalam darah telah bermula sejak tahap prediabetes lagi"

Kerosakan buah pinggang akan mula berlau di kala anda di tahap prediabetes lagi. Dan yang lebih menakutkan anda langsung tak sedar yang anda sedang alami simptom-simptom prediabetes.

5 Tanda-tanda Prediabetes


Semakin ramai antara kita yang tidak lagi ambil kisah tentang makanan sihat. Asalkan sedap atau boleh makan, terus saja masuk dalam perut.

Langsung tak fikirkan akibat yang akan berlaku. Penyebab utama prediabetes ini adalah sikap makan tanpa sedar diri sendiri. 

Banyak gula, tinggi garam, makanan segera, makanan proses dan pelbagai lagi ancaman pemakanan kala ini. Ini tak masuk lagi makanan GMO yang sah-sah berisiko mendatangkan pelbagai penyakit.

Anda mungkin ada prediabetes jika:

1- Penglihatan Kabur
Peningkatan gula dalam darah secara tiba-tiba akan menjadikan penglihatan kabur. Mata sukar untuk fokus. 

2- Haus Yang Berlebihan
Ini adalah tanda yang selalu berlaku apabila gula dalam darah lebih dari kadar normal. Sebagai tindak balas, badan anda akan cuba membuang lebihan gula melalui air kencing. 

Disebabkan itulah anda jadi lebih kerap untuk buang air. Ianya akan membuat anda lebih haus dari biasa.

3- Luka dan Infeksi Susah Baik
Glukos tinggi dalam darah akan melambatkan peredaran darah. Oleh itu, luka pada kulit lambat untuk sembuh sendiri.

Ia akan menyebabkan bakteria dan fungsus lebih mudah terkumpul. Dan akhirnya menyebabkan infeksi.

4- Penat Yang Keterlaluan
Badan anda tidak lagi dapat menukarkan glukos kepada tenaga. Kesannya, anda akan mudah merasa lebih dan penat yang melampau.

5- Berat Turun atau Naik Mendadak
Badan tak lagi dapat menghasilkan tenaga dari glukos. Lalu ia akan membakar protein atau lemak untuk hasilkannya. Ia akan menyebabkan berat turun walaupun anda tak berdiet atau bersenam. Ini bahaya ye.

Ataupun badan anda asyik lapar sebagai tindakbalas kepada gula dalam darah yang tinggi. Badan menjadi gemuk dengan cepat.

Jika anda mengalami hampir semua dari tanda di atas, mungkin anda telahpun ada prediabetes. Dan jangan terkejut, bahawa pada tahap ini buah pinggang anda telah mula rosak.

Segelah berjumpa doktor untuk pengesahan. Usah pandang remeh masalah ini. Jangan sampai organ rosak, dan tak dapat lagi elak dialisis.

Organ Rosak, Terpaksa Dialisis


Itu apa yang doktor beritahu kepada Puan Anisah. Namun, dia tak mengalah. Terus cari ikhtiar supaya organ ayahnya pulih dan tak perlu dialisis.

Hasil dari cariannya, akhirnya dia menemukan Vivix. Ia adalah satu-satunya supplemen di dunia yang mampu menembusi DNA manusia. Dan mampu memulihkan dari tahap sel.

Kerosakan organ akibat diabetes dapat dihentikan. Kerosakan yang sedia ada akan dipulihkan secara berkesan dan menyeluruh.

Setelah mengamalkan Vivix, bukan saja gula dalam darah menjadi normal. Apa yang lebih memeranjatkan organ yang dikatakan rosak sehingga kena dialisis nampak baik. 

Doktor mengesahkan tidak perlu buat dialisis. Kini ayahnya sihat, rekod kesihatan pula macam orang normal tanpa diabetes.


Vivix adalah ikhtiar yang paling tepat jika anda tidak sanggup melihat orang tersayang atau diri anda sendiri di kerusi dialisis. Bertindak awal sebelum diabetes merosakkan satu demi satu tubuh anda.

Usah menyerah sebelum usaha! 

Nak order Vivix? SMS/WA ke 016 773 1892.

Bimbingan cara makan yang tepat akan diberikan. Supaya pelanggan saya mendapat kebaikan Vivix pada tahap optimum. Segera bertindak.

You Might Also Like

1 comments

  1. kalau dah tahap dialisis tu yang risau..kalau badan tak kuat,lama-lama boleh jadi lemah kan..kalau ada ubat yang boleh membantu y not kita try..

    ReplyDelete

WeLoveSusuIbu On FB

WeLoveSusuIbu Instagram

Nuffnang

WeLoveSusuIbu Youtube