Vitamin Ibu Mengandung Hebat: 8 Bulan Panjat Bukit

Saturday, May 24, 2014

Mengandung adalah detik paling indah selepas berkahwin kan? Semestinya anda harapkan masa hamil yang indah bukan? Dengan pengambilan vitamin ibu mengandung yang baik semua itu boleh jadi kenyataan.

Saat hamil yang tak menyenangkan boleh dinyahkan dalam hidup. Anda akan nikmati setiap detik masa mengandung bersama si kecil di dalam perut. Penting untuk ibu mengandung sihat emosi dan fizikal. Ini kerana ibu yang beremosi baik dan aktif bakal lahirkan anak yang aktif. Tapi jika ibu lemah, longlai, tak bersemangat, kuat komplen, anak yang bakal lahir juga akan jadi begitu.

Saya sudah pasti memilih untuk hamil bersama dengan vitamin ibu mengandung yang hebat, iaitu Set Kehamilan Shaklee. Saya nikmati setiap detik kehamilan saya bersama keluarga tersayang. Semasa hamil anak ketiga, anak saya yang sulung berumur 4 tahun, dan yang kedua 2 tahun. Bayangkan bagaimana lasaknya anak-anak waktu di umur itu. Sudah pastilah saya mesi sihat dan bertenaga. Paling penting emosi saya sihat. Jadi tidaklah saya stress dan kepenatan melayan kak long dan kak ngah.

Tipulah kalau saya katakan yang saya tidak hadapi sebarang morning sickness. Awal kehamilan hingga bulan ke empat saya tidak lalu makan hampir semua makanan. Saya hanya lalu minum air kosong dan kurma. Untuk pastikan saya tidak lapar dan tak bermaya, saya juga ambil Energizing Soy Protein (ESP) di waktu pagi dan malam. Perut saya merasa kenyang walaupun nasi hanya mampu dijamah sesuap dua. Dan yang paling best, saya masih mampu lakukan kerja-kerja rumah seperti biasa termasuklah mengemop lantai.

Selain ESP, menjadi rutin saya untuk mengambil Vita Lea, B Complex dan Vitamin C. Apa yang saya suka tentang tiga vitamin nie adalah, saya kekal bertenaga hingga ke petang. Tak merasa lemah dan letih. Sampaikan ada rakan pejabat yang kata 'Kau ni mengandung, tapi aktif macam tak mengandung'. Terkadang saya pelik adakah sinomin sangat kepenatan dengan orang mengandung?

Sudahlah sibuk di pejabat, balik rumah saya uruskan pula keluarga dan perniagaan Shaklee saya, sudah pastilah stress bukan? Sebab itulah saya ambil B Complex, ia ada agen anti stress di dalamnya. Walaupun stress, saya masih mampu kendalikan dengan stress dengan baik. Yalah, kalau tidak kesian kat anak-anak, jadi mangsa pelepas kegeraman saya. 

Ibu yang lemah semasa hamil, mudah terjejas dengan penyakit-penyakit seperti demam, selsama atau pun batuk. Dengan pengambilan vitamin ibu mengandung seperti Vitamin C, antibodi menjadi lebih baik, dan sukar terkena jangkitan penyakit. Dan lebih bahaya jika anda terkena demam panas, ia akan beri kesan pada kandungan.

set hamil shaklee, esp shaklee, otak bayi cerdik, vitamin ibu mengandung,nutrisi penting kehamilan, makanan sihat ketika mengandung, susu ibu mengandung, amalan ibu mengandung, doa ibu mengandung, air kelapa untuk ibu mengandung, baju ibu mengandung, susu untuk ibu mengandung, ibu mengandung 7 bulan, ibu mengandung makan maggi, ibu mengandung minum air kelapa, susu ibu hamil, harga susu ibu hamil, set hamil shaklee, set hamil biodex, set hamil lengkap shaklee, set hamil lumiglow, set hamil pamoga, set hamil salindah, set hamil dcl, set hamil jsd, mengandung, makanan ibu mengandung trimester pertama, makanan ibu mengandung cara islam, makanan ibu mengandung 3 bulan, makanan ibu mengandung kencing manis, makanan ibu mengandung islam, makanan ibu mengandung semasa berpuasa, makanan ibu mengandung anak lelaki, makanan ibu mengandung semasa puasa


Teringat lagi waktu saya mengandung 8 bulan. Masa itu suami ajak saya ke Bukit Tinggi, saya takkan pernah menolak sebab berjalan kan aktiviti yang baik semasa hamil. Di Bukit Tinggi ada Japanese Garden, untuk sampai ke atas, saya terpaksa berjalan melalui bukit yang sangat curam. Bayangkan dengan perut yang besar, akhirnya saya sampai ke atas. Cantik sangat di atas tu rupanya.

Adalah juga rasa sakit di kaki. Jadi waktu malam sebelum tidur saya ambil Ostematrix. Ia adalah kalsium-magnesium. Antara kebaikannya untuk ibu hamil adalah mengurangkan rasa lenguh dan sakit di bahagian kaki dan pinggang. Dan paling saya suka, sepanjang kehamilan tiada kekejangan kaki yang terjadi. Pernah kena dulu, waktu mengandung anak pertama, sakitnya....

Akhir sekali, untuk memastikan otak anak saya berkembang semasa hamil, saya ambil Omega Guard. Otak anak akan menjadi aktif dan pintar. Makanan yang baik akan menghasilkan anak yang baik. Selain itu, kerana Omega bertindak membakar lemak, berat badan saya semasa mengandung juga terkawal. Dan kaki saya juga tidak bengkak sampailah saya bersalin.

Vitamin ibu mengandung sangat perlu diambil oleh ibu yang hamil. Tapi mestilah pilih yang semulajadi dan paling penting tidak beri kesan sampingan untuk ibu dan bayi. Dan pastinya saya tersenyum bila mengenangkan saya di waktu kehamilan, kehamilan yang manis dan menyeronokkan.

Mahu cuba Set Kehamilan Shaklee? Boleh hubungi saya, Suriya Majid di 016 773 1892.

You Might Also Like

0 comments

WeLoveSusuIbu On FB

WeLoveSusuIbu Instagram

Nuffnang

WeLoveSusuIbu Youtube