Set Kehamilan Shaklee: Cantik, Sihat Dan Cergas Ketika Hamil

Friday, January 11, 2013

Impian semua pasangan yang berkahwin untuk mempunyai anak, ye lah kan anak adalah pengikat kasih sayang suami dan isteri. Bila suami isteri gaduh, mereka ubatnya. Terasa sunyi rumah bila tiada hilai tawa anak-anak kan.

Tapi, keseronokan untuk memiliki anak ini kadang-kadang terbantut dengan 'penyeksaan' ketika hamil. Muntah-muntah, badan letih, tak larat nak buat apa-apa, muka jadi kusam, badan bengkak air, berat badan mendadak naik, tapi berat bayi sama sahaja. Dan lebih memburukkan keadaan bila ada komplikasi ketika melahirkan, ini semua bagai mimpi ngeri pada ibu-ibu semua. Sebab tu ada ibu-ibu yang tidak mahu mengandung, kerana takut jadi 'monster' ketika mengandung.


Jangan risau, walaupun hamil, ibu masih lagi boleh nampak cantik, sihat dan cergas. Berikut adalah tips cantik ketika hamil:


  • Mandi Teratur

Pastikan mandi dua kali sehari, badan akan jadi segar dan mudah tidur di waktu malam

  • Menjaga Gigi

Seeloknya buat rawatan gigi sebelum hamil. Kebersihan gigi dan mulut mesti mendapat perhatian yang lebih kerana selalu muntah-muntah. Jangan sampai mulut mengeluarkan bau yang kurang sedap

  • Ambil Nutrisi Seimbang

Jaga pemakanan, ambil makan yang seimbang, makanan jajan boleh memberikan kesan yang tidak baik kepada ibu dan anak di dalam kandungan. Makan sedikit-sedikit tapi kerap, jangan makan terlampau banyak kerana boleh mengundang pedih ulu hati. Amalkan makanan tambahan ketika hamil, Set Kehamilan Shaklee adalah antara yang terbaik. Siapa yang dah ambil pasti sambung untuk Set Berpantang Shaklee.

  • Bersenam

Lakukan senaman ringan, seperi berjalan laju. Melakukan aktiviti mengemas rumah juga boleh dikira sebagai bersenam. Kata Prof Muhaya, jika semasa melakukan kerja rumah dan kita letak diminda bahawa lemak di badan akan terbakar, maka hasilnya berat badan turun, berbanding dengan mereka yang hanya mengemas tanpa menyedari hakikat ini. Jadi bersenamlah dengan penuh kesedaran. Ibu hamil yang bersenam, tenyata akan lebih nampak segar berbanding dengan mereka tidak.

  • Berehat dengan Secukupnya

Seperti sunat Rasullulah, tidurlah sekejap di waktu siang. Seelok-eloknya sebelum zuhur, jangan tidur selepas perut kenyang, ini boleh bawa mudarat. Jika tidak boleh tidur, lakukan aktiviti-aktiviti yang santai menonton tv atau membaca buku. Lepas berehat urat-urat yang tegang pasti akan kendur semula. Dan ibu akan merasa lebih relax.

Diantara tips untuk kekal cantik, sihat dan cergas, adalah mengambil nutrisi yang seimbang, mungkin ada bakal ibu tidak mengambil berat tentang pengambilan makanan tambahan sepanjang kehamilan. Mereka beranggapan bahawa makanan yang diambil setiap hari sudah mencukupi kandungan nutrisi dan mineralnya. Jika kita hidup dalam keaadaan yang ideal, dengan udara, air, makanan yang tak tercemar, ya memang sudah mencukupi. Tapi lihatlah sekarang pencemaran makin menjadi-jadi, sampaikan timbul idea pengusaha untuk menyediakan makanan 'organic' kerana makanan yang tak 'organic' tidak terjamin keselematannya dari sebarang racun.  

Set Kehamilan Shaklee adalah salah satu pilihan yang ada di pasaran, memberikan nutrisi, vitamin dan mineral lengkap untuk ibu yang hamil. Agar tempoh hamil menjadi lebih manis untuk dikenang. Lagi pula ibu mesti mahu berikan yang terbaik kepada anak yang dikandungkannya. Jadi pilihlah makanan tambahan yang sudah pasti berkualiti dan memberi banyak manfaat kepada ibu dan bayi.

Apakah kelebihan yang terdapat pada Set Kehamilan Shaklee?

  • Kandungan asid folik di dalam B Complex melindungi bayi dari kecacatan saraf tunjang.
  • Asid folik jga menghalang ibu dari risiko kanser dan strok
  • Vita-Lea Shaklee, mengandungi zat besi yang tinggi mengelakkan masalah anemia dan kekurangan sel darah merah.
  • Zat besi juga berperanan untuk memastikan bayi mendapat semua zat dari makanan ibu, jadi ini akan mengurangkan risiko bayi pra matang dan masalah bayi kurang berat badan
  • Vitamin C yang mencukupi akan membantu mengurangkan risiko terkena demam atau selsema, satu biji Vita-C Shaklee bersamaan 71/2 biji buah oren. Banyakkan....
  • Omega Guard Shaklee mengandungi DHA tinggi untuk membantu perkembangan otak bayi
  • Kalsium adalah salah satu mineral yang penting untuk ibu mengandung. Ostematrix adalah kalsium-magnesium yang membantu sistem saraf, otot dan peredaran darah si ibu, juga mengelakkan kekejangan yang sering berlaku pada ibu-ibu hamil
  • Juga membantu pertumbuhan tulang dan gigi yang sihat bagi ibu dan bayi
  • Energizing Soy Protein(ESP) adalah makanan berindek glisemik rendah, jadi dapat memberikan tenaga yang berpanjangan kepada ibu.
  • Juga kandungan protein tulen ESP juga akan menghasilkan sel-sel kulit yang baru, jadi kulit ibu tampak lebih cantik dan kulit anak yang bakal lahir pun akan jadi halus, mulus dan gebu sangat.



SET KEHAMILAN SHAKLEE


Dengan mengamalkan cara hidup dan pemakanan yang sihat ketika mengandung, insyaallah bakal ibu tetap akan nampak sihat, cantik dan cergas, tambah-tambah lagi jika Set Kehamilan Shaklee menemani di sepanjang tempoh mengandung. Tiada lagi kelesuan, kerja rumah tidak terabai, masih boleh melayan kerenah anak-anak yang lain, dan paling penting cik abang juga masih mendapat layanan istimewa. Seronok bukan?

Hubungi saya untuk dapatkan Set Kehamilan Shaklee yang paling bersesuaian dengan anda. Juga pastikan anda dapat harga yang teristimewa dari saya.

Suriya Majid
Trusted Shaklee Distributor
016 773 1892
eray2311@gmail.com
welovesusuibu@gmail.com


You Might Also Like

3 comments

  1. Thanks Eray for such a gud info!Aida pakai set bersalin Amway..sbb dah serasi kan..

    ReplyDelete
  2. Konsultasi juga dari puan?

    ReplyDelete

WeLoveSusuIbu On FB

WeLoveSusuIbu Instagram

Nuffnang

WeLoveSusuIbu Youtube