Pengalaman Ambil Set Pantang Shaklee + NR: 18 Kg Lesap!

Wednesday, May 07, 2014

Masa anak pertama ambil Amway. Anak kedua pantang dengan NR. Anak ketiga ambil Set Pantang Shaklee campur NR. Tak bahaya ke? Bahaya sebab boleh hilang 20 kg. Berat terakhir sebelum bersalin adalah 78 kg. Lepas pantang tinggal 60 kg sahaja.

Bukan saje hilang 18 kg, tapi waktu berpantang anak ketiga memang pengalaman paling best. Ibu saya pergi haji waktu saya pantang. Jadi mak mertua yang temankan saya berpantang di rumah sendiri. Dengan mak mertua tak boleh manja lebih-lebih. Anak-anak yang umur 5 dan 3 tahun saya tak hantar ke nursery. Sebab rasa kesian, saya ada kat rumah tapi kena hantar anak ke nursery pulak.

Hari ke 7 saya dah mandikan baby sendiri. Ish kan tak elok lagi bawah tu? Relax, saya berdiri masa mandikan baby. Dan dah siap berbengkung. Air, saya ambil ulang-alik bilik air sikit-sikit, alah baby mandi bukan banyak pun air nak guna. Ada masa saya masak sendiri. Lauk pantang kan senang. Lagipun sekarang dah macam-macam tools, saya guna microwave-oven tak pun air fryer. Suap anak-anak makan.

Tidur siang? Oh itu satu mimpi. Sebab anak-anak saya jenis tak tidur siang. Baby pun ikut sekali tak tidur. Malam saya masih berjaga susukan anak. Tak pun saya pam, sebab bengkak susu.

Tambah lagi saya masih uruskan bisnes online kesayangan saya walaupun berpantang. Saya perlu badan yang sihat dan kuat. Dan saya juga mahu jaga kesihatan kewanitaan saya. Sebab itulah saya ambil Set Pantang Shaklee dan Nona Roguy. Keduanya saling melengkapi.

harga set pantang shaklee, cara makan set pantang shaklee, set bersalin shaklee, set bersalin shaklee harga, set bersalin shaklee bajet, set bersalin shaklee premium, set bersalin shaklee untuk pembedahan, set bersalin shaklee review, set bersalin shaklee testimoni, set bersalin shaklee vs nona roguy, set berpantang shaklee, set berpantang shaklee review, set berpantang shaklee untuk kurus
baby baru lahir, bau syurga sangat

Jom saya nak kongsi cara saya pantang dengan Set Pantang Shaklee dan NR sampai turun 18 kg:
  1. Bangun pagi saya minum air suam. Lepas itu saya ambil 1 biji Zinc Complex. Saya nak luka lekas baik sebab tulah saya perlu Zinc.
  2. Sebelum sarapan, saya shake Energizing Soy Protein (ESP) dan Cinch Shake. Lepas itu saya makan sekeping roti. Biasa saya letak jem yang tanpa gula. ESP nie bak kawan baik. Sebabnya baby saya cepat kenyang lepas menyusu. Taklah dia nak bergantung 24 jam. Cinch Shake tu sebab saya nak kurus lah. Cinch meningkatkan kadar metabolisma badan. Bakar lemak untuk dijadikan tenaga.
  3. Satu jam lepas itu saya ambil Phytonatal Nona Roguy 3 biji dengan air suam. Biasanya saya hanya rasa lapar bila nak masuk waktu tengahari. Phytonatal ni best. Sebab buat saya lawas dan juga membakar lemak. Tak pernah ada masalah sembelit masa pantang. Biasanya dua kali sehari saya membuang. Dan masalah angin pun hilang.
  4. Waktu makan tengahari saya makan nasi panas. Nasi cukup satu senduk. Mesti ada sayur. Dan ikan panggang atau ikan goreng. Goreng guna beberapa titis minyak, guna non stick pan. Atau boleh guna Air Fryer yang tak payah pakai minyak langsung.
  5. Lepas itu saya ambil 1 biji Vita Lea, 1 biji B Complex dan 1 biji Vita C. Yang bestnya, saya tak rasa ngantuk dan rasa bertenaga je. Dan sememangnya saya tak ada masa nak tidur pun tengahari. Sebab anak-anak yang dah besar ajak main. Lukis-lukis, buat puzzle atau berbual-bual dengan diaorang. Tapi ada masa diaorang bergaduh, ibu pantang mana yang tak stress kan. Tapi alhamdulillah stress berjaya dikawal. B Complex ada agen anti stress. 
  6. Saya banyak minum air suam semasa pantang. Banyak tu bukanlah bertong-tong. Tapi setiap kali saya rasa haus, saya minum. Sebab kalau minum tak cukup, nanti susu tak cukup pula untuk si baby.
  7. Minum petang, biasa Milo panas. Dan lagi baik tanpa gula. Cicah biskut Jacob dua keping. Lepas itu saya ambil 3 biji Lecithin. Fungsinya juga membakar lemak. Maklumlah badan naik 20 kg. Risau kalau saya tak jaga betul-betul, berat masa mengandung tak nak hilang. Nanti saya naik kerja, baju kurung tak muat lagi. Tak kan nak beli baju baru pulak. Kalau lagi kecik takpe lah juga, ini double size. 
  8. Saya pakai bengkung yang silang-silang, beli sekali dengan Set Pantang Nona Roguy. Malam hari saya pakai corset. Sedap sikit perut, taklah rasa menggelebeh. Nanti kalau tak pakai, silap hari bulan orang kata saya mengandung lagi. 
  9. Stokin pakai 24 jam. Kecuali mandi. Mandi air hangat. Elak bentan dan angin masuk badan.
  10. Sekali lagi saya shake Energizing Soy Protein (ESP) dan Cinch Shake. Supaya taklah saya makan nasi banyak. Nasi banyak bermakna banyak glukos. Glukos yang banyak boleh menggangu hormon dalam badan. Dan kesannya adalah badan jadi gemuk.
  11. Sebelum pukul 8.00 malam saya mesti ambil makan makan. Lauk? Sama macam tengahari.
  12. Dan akhir sekali sebelum tidur, saya ambil 3 biji Omega Guard. Tugas Omega pula cairkan kolesterol jahat. Lebih kolestrol jahat jadikan badan tak sihat dan lebih berat badan. Juga 4 biji Ostematrix. Menyusukan dan melayan anak-anak bukan kerja mudah. Lagi pula pantang sendiri. Jadi bila makan Ostematrix, hilang rasa lenguh-lenguh dan sakit-sakit badan. Juga fungsinya melancarkan penghasilan susu, kerana ia kaya kalsium.
  13. Berulanglah hingga tamat tempoh pantang. Dan saya sangat puas hati dengan kesan set berpantang moden campur traditional yang saya pilih.
Habis tempoh pantang, berat saya yang 78 kg tinggal 60 kg sahaja. 18 kg hilang dalam tempoh 40 hari. Cara pantang traditional dan moden berkesan untuk saya. Jangan ambil sambil lewa waktu berpantang. Kan badan nak pakai lama.
harga set pantang shaklee, cara makan set pantang shaklee, set bersalin shaklee, set bersalin shaklee harga, set bersalin shaklee bajet, set bersalin shaklee premium, set bersalin shaklee untuk pembedahan, set bersalin shaklee review, set bersalin shaklee testimoni, set bersalin shaklee vs nona roguy, set berpantang shaklee, set berpantang shaklee review, set berpantang shaklee untuk kurus
dah 7 bulan, going to be 8 months soon
Jangan jadikan waktu pantang waktu yang stress. Jaga pemakanan, ambil makanan tambahan, selalu positif, waktu pantang akan jadi indah. Nikmati setiap masa bersama baby dan anak-anak di rumah.

Tapi kalau kesihatan sendiri pun tak terjaga, dengan nak jaga anak-anak lagi. Boleh meroyan dibuatnya. Pilihlah nak pantang yang indah atau pantang yang huru hara?

Kalau nak cuba Set Pantang Shaklee, bolehlah hubungi saya, Suriya Majid 0167731892. 

You Might Also Like

1 comments

  1. Assalamualaikum, nak tanya, kalau set nona roguy tu puan beli semua, makan semua satu set ke?

    ReplyDelete

WeLoveSusuIbu On FB

WeLoveSusuIbu Instagram

Nuffnang

WeLoveSusuIbu Youtube