budak 3 tahun hafaz al-quran

Wednesday, August 11, 2010




kagum, eray sangat kagum. really impressed with her achievement. umur 3 tahun sudah boleh hafaz al-quran. perlukah pendidikan awal al-quran? pada pandangan eray yang kerdil ini, ya perlu. seawal mungkin kita perlu mengenalkan anak kita dengan al-quran. agar bila die besar kelak CINTA pada al-quran, akan menjadi cinta yang abadi.

eray sebenarnya termotivasi bile lihat kebolehan wisya membaca & menghafaz al-quran dalam usianya yang cukup muda. eray pasti parents wisya adalah faktor utama kejayaan wisya. syabas eray ucapkan kepada parents wisya. eray juga mahukan rayna belajar al-quran seawal mungkin, kenal huruf al-quran & seterusnya boleh baca al-quran.

alhamdulillah, finally i found Siri Cepat Membaca Al-Quran Al-Furqan.

product review:

Sistem Al-Furqan telah disusun supaya anak anda dapat membaca Al-Quran dengan cara yang paling mudah, seawal mungkin, cepat dan efektif. Ia dilengkapi dengan kaedah mengajar yang kreatif dan efektif. Terbukti kanak-kanak yang dapat membaca Al-Quran lebih awal, sebelum bersekolah lagi sering mendapat kejayaan cemerlang dalam pelajaran, berakhlak mulia dan tenang.
  • Sesuai untuk kanak-kanak 3 tahun ke atas
  • Mengikut kaedah fonetik
  • Disusun secara sistematik - 14 huruf lazim diikuti huruf bermakhraj
  • Perkataan bermakna dalam Bahasa Melayu dan Bahasa Arab
  • Kemahiran diperkenal secara bertahap
  • Illustrasi dan kad imbasan menarik

Ustaz Kamal Mahyuddin Harun, yang berkelulusan BA dan MA dalam bidang Usuluddin daripada UM merupakan seorang pendidik yang berpengalaman dalam pendidikan Islam dan telah menulis lebih daripada 50 tajuk buku pendidikan Islam untuk rujukan sekolah. Sekarang masih mengajar di sekolah YIK dan menjadi Imam merangkap Timbalan Pengerusi Masjid Al-Amin, Kota Bharu.


insyaallah al-furqan akan menjadi medium terbaik dalam usaha eray untuk mengajar rayna mengenal al-quran. seriously set nie memang menarik, guna nasyid tuk memudahkan cara pembelajaran. sekarang nie pun terngiang2 nasyid tuh dalam kepala eray. mamamama adik panggil, mama. babababa adik bababa. dadada.....nyanyi jangan tak nyanyi, nyanyi sampai hafal. so boleh buat lagu dodoikan rayna tido. hehehhehe.....

You Might Also Like

4 comments

  1. bagus kan kalau jadi mcm darwisya ni..pun tgh carik kaedah terbaik mcmne nak dedahkan anak kecik dgn quran

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah, jom sama2 kita ajar anak al-quran :)

    ReplyDelete
  3. wah macam2 eh zaman sekarang ni nak kasik anak cerdas dan pintar..huu harus dicarik set ni..

    ReplyDelete
  4. beli online jek.....senang
    tp mmg sgt best, leh nyanyi ngn anak :)

    ReplyDelete

WeLoveSusuIbu On FB

WeLoveSusuIbu Instagram

Nuffnang

WeLoveSusuIbu Youtube