AJHT Ubat Bengkak Sendi Kaki, 5 Hari Sembuh?

Thursday, February 05, 2015

"Kesian tengok mak, bengkak sendi kaki makin teruk. Sedih dia tak dapat solat macam biasa, terpaksa duduk atas kerusi".

Getus Din dalam hati. Bukanlah dia tak cuba bagi mak dia makan apa-apa. Tapi belum nampak berkesan lagi.

Tambah dia risau bila mak tinggal sorang. Ayah dah takde. Kalau jadi apa-apa kat mak macam mana. 



Ada kawan kat pejabat duk cerita pasal satu supplemen ni. Tak silap Din AJHT nama benda tu.

Petang tu lepas kerja terus dia Google pasal AJHT ni. 

Apa Itu AJHT?

Ia adalah supplemen yang Shaklee buat khas untuk kesihatan sendi. AJHT atau nama panjangnya Advanced Joint Health Tablet dibuat khas dari ekstrak Boswellia.

Boswellia ni satu tumbuhan yang telah digunakan oleh perubatan Ayur Veda untuk ubati sakit sendi seperti arthiritis. Disebabkan keberkesanannya terhadap kesihatan sendi, Shaklee mengambil inisiatif untuk hasilkan supplemen khas ini.

Selain dari ekstrak Boswellia yang unik dan bertindak pantas legakan sakit bengkak sendi kaki. Selain itu terdapat 5 lagi bahan penting yang menjadikan AJHT sebagai supplemen sendi yang bertindak pantas, mampu mengurangkan sakit dalam masa hanya 5 hari. AJHT digabung bersama:

1-Karbohidrat: memastikan tisu dan sel badan berfungsi dengan baik, menyebabkan proses memulihkan bengkak lebih berkesan

2-Protein: menguatkan otot, otot yang kuat bertindak semacam 'absorber' yang menyerap hentakan, dan mengurangkan sakit pada sendi

3-Vitamin C: mengurangkan sakit lutut dan menggalakan penghasilan kolagen untuk pembentukan tisu penyambung seperti ligamen, tendon dan 'cartilage'

4-Zinc: mengurangkan arthiritis dan membaiki 'cartilage'

5-Copper: membantu merawat bengkak sendi kaki dan lain-lain sendi

Siapa Kena Bengkak Sendi Kaki?

Rupanya masalah sendi ni bukan je orang tua-tua macam mak Din yang kena. Tapi orang gemuk, orang yang aktif bersukan tapi dah stop atau orang yang kerja berat lagi mudah terkena bengkak sendi kaki ni.

Tapi paling ramai kena memang orang tua. Sebab sendi makin tua umur makin kuranglah fungsinya. Sebab itulah bengkak sendi kaki boleh terjadi. 

Bagaimana Bengkak Sendi Terjadi?

Sendi tak berfungsi dengan baik apabila tulang rawan menipis dan cairan pelincir semakin sedikit. Ditambah lagi dengan otot yang lemah menyebabkan tulang bergesel sesama sendiri.

Semakin lama bergesel, ia akan menimbulkan sakit yang perit. Sendi yang mula rosak akan menyebabkan keradangan. Dan bengkak akan mula tampak pada sendi yang sakit.

Kesakitan pada sendi juga turut beri kesan tak selesa pada otot. Dan tulang semakin rosak akibat geselan yang tak patut terjadi.

Akibatnya seseorang itu kemungkinan sukar berjalan. Nak solat pun terpaksa duduk dikerusi. Lutut akan mengeras dan  tak boleh dibengkok. Seperti engsel pintu yang dah berkarat. Kalau dipaksa tutup, pasti engsel patah.

Bayangkan jelah macam mana sakitnya mak Din. Sudahlah tinggal sorang. Macam manalah dia nak naik turun tangga. Mungkin terpaksa makan biskut je, sebab tak mampu turun masak ke dapur.

Tak sanggup Din terkenangkan nasib mak nya. Tak rela dia nak biarkan mak sakit. Apalah sangat RM129 harga sebotol AJHT dengan apa yang mak Din lakukan untuknya.

Biarlah kehendak isteri yang nak beli iPhone 6 tu ditangguh dulu. Din nak mak nya kembali sihat. Ibu hanya seorang, tiada ganti. Isteri? :)

Terus saja Din order AJHT untuk bengkak sendi kaki maknya. Mak Din konsisten ambil dua biji sehari sebelum tidur. Masuk hari ke tujuh, Din call mak dia. Alangkah gembira Din, bila mak dia kata dah boleh solat macam biasa. Boleh rukuk dan sujud tanpa rasa sakit.

Lepas tu mak dia bukan je takat solat kat rumah. Dan boleh menapak ke surau untuk berjemaah lima waktu. Suka benar hati mak Din sampai kata "Din, nanti belikan lagi ye untuk mak ubat bengkak sendi kaki ni ye? Mak sukalah...rasa lebih sihat. Bengkak kat sendi ni pun nampak dah surut".

Senyum lebar Din sebelum mengiyakan mak nya. Selagi mak masih bernyawa, memang Din dah janji nak bahagiakan mak. Sekarang sebotol AJHT sangat bermakna untuk buat mak gembira.

Saya rasa mungkin ada yang terus teringat kat mak atau ayah yang susah nak solat kat rumah lepas baca entry ni. Jadi jika anda benar sayangkan mak ayah, bantulah mereka supaya boleh merasa kembali nikmat solat seperti biasa. Boleh terus Whatsapp saya di 016 773 1892, atau jika anda di Ampang saya sendiri akan hantarkan kepada anda. Saya pasti berikan cara makan yang berkesan untuk atasi masalah bengkak sendi kaki ni.

Sebenarnya ada lagi cerita lanjut pasal apa yang Din buat bagi bantu ubati bengkak sendi kaki mak nya. Cuma saya rasa cerita ini terlampau eksklusif, jika anda nak tahu lanjut bolehlah Whatsapp saya. 

Mungkin anda boleh 'Play' video di bawah untuk tahu apa yang isteri ni sanggup buat untuk hilangkan sakit sendinya sebab suami dah mula.....




Jika anda nak terus beli pun boleh, hanya klik pada bit.ly/1DHDka2

Terima kasih sudi luangkan masa di sini, ada masa jom datang lagi.

You Might Also Like

0 comments

WeLoveSusuIbu On FB

WeLoveSusuIbu Instagram

Nuffnang

WeLoveSusuIbu Youtube