Bersalin Payudara Jatuh Sampai Suami Sanggup Tengok Awek Lain, Atasi Disini.

Tuesday, February 17, 2015

Sejak lepas bersalin suami suka tengok awek lain. Adakah sebab payudara jatuh, dah tak mantap macam dulu? Sakit hati bila suami tergamak pandang awek lain depan-depan.


Lagi sakit hati bila ternampak dia tersengih. Apa anda sanggupkah biarkan suami 'enjoy' tengok orang lain punya? Kalau tidak anda patut bertindak sekarang.

payudara kendur, payudara jatuh selepas bersalin, faktor payudara jatuh, payudara lembik dan jatuh, payudara kendur selepas bersalin, breast kendur lepas bersalin, breast jatuh
mulanya pandang-pandang, lepas tu Whatsapp nak mengorat....siapa tahu kan?

Punca Utama Payudara Kendur

Terdapat 3 punca utama. Dan yang pasti mengandung dan menyusukan anak bukanlah penyebab payudara tak cantik dah. Puncanya adalah:
1-Semakin Tua
Pernah tengok orang tua tapi asetnya semakin mantap? Tak pernah kan? Kalau ada pun dia pakai 'push up bra'. Maknanya kat sini payudara jatuh adalah normal bila umur bertambah. Sebab utama kolagen yang 'memegang' payudara tegang semakin kurang. Dan akhirnya payudara semakin mengendur.
Pengambilan kolagen yang halal dan selamat adalah cara pantas untuk atasi masalah ini.

2-Dari Gemuk Jadi Kurus
Gembira bila dah kurus bukan? Tapi masalah utama bila bentuk payudara berubah. Begitulah juga jika anda hamil dan berat bertambah. 
Tapi selepas berpantang dan diet extreme lemak-lemak di badan kurang. Termasuklah yang pada bahagian payudara. Jadi sebaiknya kawallah berat agar tak terlalu gemuk.

3-Asap Rokok
Suami juga patut dipersalahkan kerana jika dia merokok, asap rokok tulah yang membuat payudara kendur. Sebagai langkah terbaik buat anda dan suami, ajaklah dia berhenti merokok sebelum payudara boleh dilipat ke belakang.

Walauapapun sebab di atas anda masih ada harapan. Mungkin jika mengandung lagi anda boleh buat tips di bawah.

Cara Elak Payudara Jatuh Selepas Bersalin

1-Jangan makan untuk dua orang waktu hamil, kerana itu mitos. Makan saja seperti biasa. Elakkan makan sekali banyak kerana itu boleh membuat berat badan mendadak naik.

2-Pakai 'Bra' Yang Betul
Ramai orang lebih rela beli baju mahal dan sanggup pakai 'bra' pasar malam. Padahal itulah yang lebih penting. Jadi dapatkan 'bra' yang menyokong dengab baik.

3-Rajinlah menyapu losyen untuk melembapkan payudara. 

Atau anda boleh cuba cara di bawah jika sudah dah tak sabar nak tegangkan payudara. Dan supaya mata suami tak liar lagi.

9 'Homeremedies' Untuk Rawat Payudara Jatuh

1-Guna timun dan kuning telur. Guna timun yang saiz sederhana dan kisar bersama 1 biji telur kuning dan satu sudu mentega. Letakkan di payudara dan biarkan 15-30 minit dan basuh.

2-Ambil dua kiub ais dan urutkan membulat di sekitar payudara. Lepas tu lap. Tapi ingat jangan lebih seminit, sebab boleh jadi kebas.

3-Telur putih pukul sampai naik buih. Lepas tu sapukan dan biarkan mengering. Kemudian basuh dengan air.

4-Minyak zaitun pun bagus untuk rawat masalah payudara kendur. Tuangkan ke tapak tangan, gosok hingga hangat. Kemudian sapukan ke payudara dengan cara mengurut ke atas. Ingat jangan tolak ke bawah, nanti makin panjang.

5-Ada pokok lidah buaya?  Dapatkan gel di dalamnya dan sapukan. Biarkan dalam 1/2 jam dan basuh.

6-Buah delima bukan saja sedap dimakan. Bijinya yang kaya antioksidan bagus untuk payudara yang cantik. Letak biji delima di tapak tangan dan urutkan perlahan.

7-Serbuk halba bukan saja baik untuk menambah susu. Malah boleh dijadikan 'masker'. Campurkan dengan air dan pupur perlahan di sekitar payudara dan basuh.

Boleh juga cuba 'exercise' di bawah:


Boleh ke top10homeremedies.com untuk cara yang lebih 'detail'.

Selain dari itu, boleh amalkan tips tambahan di bawah untuk payudara kembali anjal.

1-Elakkan diet yang extereme
2-Berhenti merokok
3-Minum air yang mencukupi
4-Jangan kedekut beli 'bra' yang menyokong dengan baik
5-Cuba berenang kerana pergerakan ketika berenang sangat baik untuk rawat payudara jatuh
6-Dapatkan postur badan yang betul
7-Makan makanan berkhasiat dan amalkan supplemen khas untuk menegangkan kembali payudara

Mungkin ada rasa payah, takde masa, dan lecehnya nak cuba 'homeremedies' untuk dapatkan aset yang diidamkan. Tapi sudah tak dapat bersabar lagi dengan perangai suami yang selamba pandang awek lain waktu anda terkial-kial tukar lampin anak.

Dan apakah anda mahu, jika saya kata ada supplemen yang berkesan dan ianya selamat dimakan walaupun anda menyusukan anak?

Ianya adalah Set Payudara Mantap yang digabungkan khas buat anda yang mahukan payudara tegang seperti dahulu. Jika anda seorang yang mahukan 'fast result' dan tak suka leceh-leceh bertindaklah segera, terus Whatsapp saya di 016 773 1892 untuk dapatkan set ini. Atau mungkin jika anda tangguh, payudara semakin kendur dan waktu tu suami anda mungkin dah kahwin lagi satu senyap-senyap.

Saya akan berikan cara makan berkesan khas untuk anda. Dan lepas ini anda dah tak perlu sakit hati, risau sebab suami hanya 'melihat' anda seorang saja.


You Might Also Like

4 comments

  1. Memang segan pun bila fasa menyusu badan, mesti akan jatuh dan kendur.
    Alahai malu nak tunjuk kat suami. Hihihi.
    Tips yang menarik.
    Kalau saya rajin nak buat senamannya.

    ReplyDelete
  2. thanks for your information, nice article..

    by: ayla breast care

    ReplyDelete
  3. Adakah alfalfa pengubatnya?sy pon tgh consume

    ReplyDelete

WeLoveSusuIbu On FB

WeLoveSusuIbu Instagram

Nuffnang

WeLoveSusuIbu Youtube