Cara Elak Jerawat Di Muka Dengan Cepat Lepas 7 Tahun Terseksa

Thursday, February 26, 2015

Tiada yang lebih baik selain dari bersabar  sebagai cara elak jerawat. Tapi nak sabar sampai bila...???? Nak tunggu muka dah jadi kawah bulan ke? Muka lubang-lubang, sampaikan terpaksa menderita lama akibat terlampau bersabar dengan jerawat.


nak hilangkan jerawat, hilangkan jerawat, kecutkan jerawat
muka yang comel, tapi kalau penuh jerawat ada makna kah?


Baiklah sabar itu difaedahkan kepada perkara lain. Bila jerawat tumbuh, cepat-cepat cari cara elak jerawat.

Tapi jangan sampai terpengaruh dengan cara yang bukan-bukan. Ataupun krim ajaib satu malam esok jadi muka super model. Logiklah sikit ye tak?

Lagi baik pilih cara elak jerawat yang selamat, mudah dan paling penting berkesan. 

1-Basuh Muka

Ini paling asas, muka mestilah dibasuh paling kurang dua kali sehari. Tapi kalau anda solat, usahlah bimbang kerana anda wajib basuh muka lima kali sehari.

2-Rambut Jaga

Elakkan rambut dari terlalu kering atau berminyak. Jika terkena muka, boleh timbulkan iritasi dan jerawat tumbuh. Pakai tudung atau ikatlah rambut. Pastikan rambut bersih dan gunalah shampoo yang semulajadi.

3-Tangan Letak Atas

Bila ada jerawat, tangan janganlah pula gatal-gatal nak sentuh atau picit jerawat. Sebab tangan ada banyak kuman. Boleh buat jerawat beranak pinak.

4-Fast Food Je

Mahu kulit cantik macam Fazura. Tapi hari-hari makan fast food. Tahu tak yang makanan segera ini adalah makanan jerawat. Benda-benda yang berminyak umpama baja pokok yang menyemai jerawat dimuka. 
Pilihlah makanan yang sihat. Makanan yang kurang minyak, gula dan garam. Nak lagi terjamin, masaklah sendiri.

5-Guna Ais

Ais bukan saja sedap dalam air milo. Juga sangat baik sebagai cara elak jerawat. Sapukan ais pada tempat yang ada jerawat. Sangat baik untuk hilangkan minyak dan kotaran di sekitar jerawat. Juga mengurangkan bengkak sebab jerawat. Masukkan ais dalam sapu tangan, dan tekankan pada jerawat. Ia dapat elakkan jerawat dari meletop.

6-Bermadu

Takkanlah sampai kena bermadu nak hilangkan jerawat? Tentulah tidak. Guna madu sebaiknya yang asli. Sapukan pada muka yang berjerawat.

7-Sapu Lemon

Buah lemon memang baik untuk mengelakkan jerawat dan membantu mengecutkan jerawat dengan cepat. Jangan terus sapu jus lemon. Guna cotton bud dan sapukan perlahan.

8-Baking Soda

Bukan saja bagus untuk menaikkan kek. Juga bagus untuk rawat jerawat yang datang tak diundang. Campurkan sedikit lemon jus dan sapukan pada muka. Membuat muka jadi bersih dan jerawat reda.

9-Ubat Gosok Gigi

Ye ubat gosok gigi pun antara cara elak jerawat yang selamat. Pastikan ubat gigi yang putih. Bukan yang berbentuk gel berwarna. Picit sedikit dan letakkan pada jerawat yang menggunung.

Apalah erti kalau jerawat hilang sementara dan tumbuh semula, dan parut jerawat yang lama masih berbekas. Muka pun nampak kusam, kulit kering dan parut hitam nampak ketara sangat.

Tak mahukah anda kulit jadi lembap, licin dan gebu. Dan seolah-olah macam episod seram jerawat selambak atas muka tak pernah wujud. Macam Cik N dalam video di bawah ni. 7 tahun dia menderita dengan jerawat yang memalukan. Tapi lepas dia buat sesuatu, tak sampai setahun kulit dia jadi cantik, macam tak pernah kena jerawat.

Nak tahu apa yang dia buat? Dapatkan jawapannya dalam video ini:



Anda dah tak sabar-sabar nak buat apa yang Cik N buat untuk dapatkan kulit yang gebu dan licin? Boleh terus Whatsapp saya, Suriya  di 016 773 1892. Bukan setakat gebu dan licin, parut hitam pun pudar dan saya akan kongsikan secara eksklusif cara untuk dapatkannya. 

Atau jika anda inginkan privasi boleh klik butang 'Buy Now' di bawah untuk beli terus menggunakan debit ataupun credit card.

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=48e95c45c8217961bf6cd7696d80d238


Usah tunggu sampai 7 tahun lamanya untuk cara elak jerawat yang mudah, selamat dan berkesan ini. Lekas bertindak untuk kulit cantik, sihat dan gebu idaman hati.

You Might Also Like

1 comments

WeLoveSusuIbu On FB

WeLoveSusuIbu Instagram

Nuffnang

WeLoveSusuIbu Youtube