Kebaikan Omega 3

Friday, October 12, 2012


Omega 3 memiliki reputasi yang sangat baik dalam mencegah dan merawat pelbagai masalah kesihatan. kajian telah menunjukkan bahawa Omega 3 sangat baik bagi mengurangkan risiko sakit jantung, kemurungan, kanser dan artritis

Terbaru Omega 3 juga dikatakan mampu mengelak kedutan di muka. Sumber Omega 3 boleh diperolehi dari ikan salmon, kekacang atau sayuran hijau. Omega 3 adalah asid lemak yang tidak mampu dihasilkan oleh tubuh badan manusia sendiri. Sumber dari luar perlu diambil untuk memperoleh Omega 3 ini.

Tapi persolannya di sini mampukah kita memperolehi kebaikan Omega 3 dengan hanya memakan ikan salmon dan makan kekacangan dan sayur. Ya boleh, jika anda tinggal dalam kawasan yang bebas pencemaran, udara yang segar dan bersih, susu tanpa rBGH, ikan tanpa unsur merkuri, ayam tanpa suntikan dan  pilihan makanan 100% organik. Juga anda perlukan pastikan anda bebas dari sebarang asap rokok, asap kereta, asap kilang, dan jauh dari tekanan atau stress dan sebagainya.

Kebenarannya, kita tidak lagi mampu menikmati kehidupan yang ideal begini. Kehidupan zaman moyang, datuk nenek, ibu ayah kita dahulu.

Bagaimana Omega 3 mampu membantu kita memperoleh kehidupan yang agak ideal:

  • Omega 3 adalah asid lemak yang baik untuk kesihatan
  • Sumber Omega 3 dari ikan yang digelar DHA dan EPA memiliki kebaikan yang paling hebat
  • Omega 3 dipercayai menghalang artritis dengan mengurangkan keradangan di saluran darah, sendi dan di seluruh tubuh badan. 
  • Mampu mengurangkan risiko rentak jantung yang tidak sekata, merendahkan lemak tidak sihat di dalam saluran darah dan melambat pembinaan lelemak di saluran jantung.
  • Jika pernah mengalami serangan jantung, Omega 3 mengurangkan risiko kematian dari sakit jantung. Kajian terhadap orang yang pernah terkene serangan jantung, menunjukkan ada penurunan serangan jantung dan kematian tiba-tiba bagi mereka yang meningkatkan pengambilan Omega 3.
  • Lemak asid Omega 3 mengatasi kecelaruan emosi dan membuat anti kemurungan lebih berkesan.
  • Menurut kajian, gejala Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) juga boleh diatasi dengan Omega 3 kerana kandungan yang baik untuk perkembangan dan fungsi otak.
  • Risiko kanser usus, kanser payudara dan kanser prostat berkurang.
  • Omega 3 mengandungi 'brain boosting' power atau kuasa penggalak otak bagi kanak-kanak. Sebab itu anak-anak digalakkan makan lebih ikan.

Sumber Omega 3 yang terbaik selalu adalah dari ikan seperti tuna dan salmon, tapi bagaimana memastikan ikan-ikan ini selamat dimakan dan rendah merkuri?

Pilihan terbaik selain ikan salmon adalah Omega Guard Shaklee.


Omega Guard Shaklee adalah minyak ikan terbaik yang disuling molekulnya kepada 3 peringkat dengan cara yang sangat eksklusif di bawah suhu rendah yang dikawal. Proses ini menghasilkan asid lemak Omega 3 yang alami, asli dan menghalang sebarang pencemaran seperti merkuri, logam berat, kadminum dan sebagainya. 

Ingat Omega 3 bukan lagi pilihan tetapi keperluan.

Hubungi saya untuk memborong Omega Guard dengan harga yang 'special'.

Saya, Suriya Majid adalah wakil Shaklee kepercayaan anda. 


1. PM Facebook : welovesusuibu @ suriya majid
2. Email : welovesusuibu@gmail.com @ eray2311@gmail.com
3. SMS/Whatsapp : 016 773 1892

Nota Penting 1: Setiap pembelian, anda layak menerima jadual makan & tips ekslusif yg berkaitan, konsultasi percuma berterusan (after sales service) dan anda juga layak dijemput ke group ekslusif tertutup di Facebook.

Nota Penting 2: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.



You Might Also Like

0 comments

WeLoveSusuIbu On FB

WeLoveSusuIbu Instagram

Nuffnang

WeLoveSusuIbu Youtube