Set Penyusuan Shaklee: Khas Ibu Diabetis

Thursday, January 16, 2014

Pelbagai pilihan produk yang ditawarkan Shaklee, termasuk Set Penyusuan Shaklee. Set in telah banyak membantu ibu-ibu menyusukan anak. Termasuk ibu yang ada diabetis atau kencing manis. 

Salah satu sebab susu ibu kurang terhasil, adalah kerana ibu mengalami masalah pre diabetis (kajian dari Cincinnati Children's Hospital Medical Center dan University of California Davis). Diabetis atau pre diabetis adalah disebabkan oleh hormon insulin yang rendah. Atau insulin tidak bertindak dengan baik. Dan menyebabkan paras gula dalam badan menjadi tinggi. 

Tahukah ibu? Bahawa insulin memainkan peranan penting dalam penyusuan. Disebabkan masalah 'insulin resistance' penyusuan ibu yang ada diabetis mungkin akan terganggu. Penghasilan susu menjadi berkurangan. Tapi usah risau. Ini tak bermakna ibu tak boleh menyusukan anak. 

Berikut adalah cara untuk tangani masalah pre-diabetis dikalangan ibu:
  • Turunkan berat badan
  • Ambil makanan yang seimbang dan sihat
  • Kurangkan gula
  • Kurangkan pengambilan karbohidrat 
  • Bersenam
  • Mengambil makanan tambahan, bagi mengawal gejala diabetis
tambah susu ibu, susu badan sikit, cara tambah susu ibu, ubat kencing manis, wanita kencing manis, ibu kencing manis



Adakah Set Penyusuan Shaklee Bagi Ibu Yang Ada Diabetis?
Jawapannya, ya ada. 

Energizing Soy Protein dan Alfalfa Complex adalah yang terbaik untuk mengawal diabetis atau pre-diabetis.

Bagaimana Energizing Soy Protein (ESP) Membantu?
Salah satu cara untuk kembali sihat, bebas diabetes. Adalah menurunkan berat badan. Kurangkan pengambilan makanan yang tak perlu. ESP adalah serbuk yang kaya dengan kandungan soya asli. Sifatnya berindex glisemik rendah. Bermakna ESP lambat dicerna. 

Orang yang mengambil ESP akan merasa kenyang untuk masa yang lebih lama. Jika diambil semasa sarapan, rasa lapar akan mula dirasa 5 hingga 6 jam berikutnya. Jadi ibu takdelah lapar tak tentu hala. Atau rasa nak makan lagi, walaupun baru 2 jam makan pagi.

Bagaimana Pula Dengan Alfalfa Complex?
Alfalfa adalah salah satu tumbuhan yangtelah digunakan berkurun lamanya. Salah satu kebaikan Alfalfa bagi pesakit diabetis adalah, mengawal kandungan gula dalam darah. 

Kandungan gula yang tinggi akan membuatkan seseorang itu mudah lapar. Dan akhirnya, membuatkan seseorang itu rasa tak puas makan. Dan akan menguyah sepanjang masa. Kerepek, jajan, atau gula-gula.

Jadi Alfalfa membantu menstabilkan gula dalam darah. Pengambilan pula tidaklah boleh berlebihan. Ambil ikut dos yang disarankan. Jika gula terlampau rendah, seseorang akan mengalami hypo dan boleh pengsan.

Selain itu, Alfalfa membantu membersihkan toksin dalam badan. Melancarkan proses pembuangan. Juga membantu jika bayi terkena jaundice.

Ibu jangan ambil ringan ye masalah ini. Sifat, asal boleh seperti 'eh dah ok lah badan aku nie, belum gemuk sangat' sangat berbahaya. Pre diabetis boleh bertukar menjadi diabetis. Diabetis adalah penyakit yang digelar 'pembunuh misteri'. Boleh menyebabkan stroke, atau masalah kesihatan lain. Seperti serangan jantung dan sebagainya.

Set Penyusuan Shaklee ini bukan saje dapat membantu merawat gejala diabetis. Tapi akan mengembalikan susu ibu yang selama nie 'sepi' saje. Dengan pengambilan yang betul, dan ransangan yang baik. Susu ibu yang sedikit akan kembali meriah. Dan jika sebelum nie ada yang kata 'ei, susu sikit je tu, tak payahlah pam' atau 'sikitnya susu, pam lama kan' akan berhenti mengata. Bila ibu sendiri dan membuktikan yang ibu juga mampu hasilkan susu seperti ibu-ibu yang lain.

Promosi Alfalfa Complex masih berlangsung. Oleh itu harga Set Penyusuan juga adalah lebih rendah dari biasa.

Setiap pembelian Set Penyusuan Shaklee dari WeLoveSusuIbu akan menerima:
1-E-Book Khas Tips Tambah Susu
2-Jadual Rutin Mengepam
3-Penghantaran
4-Konsultasi cara pengambilan Set Penyusuan Shaklee  dan bantuan penyusuan

SECARA PERCUMA!!!!

Harga bagi Set Penyusuan Shaklee adalah RM203. Hubungi Eray 016 773 1892 bagi mendapatkan harga SUPER ISTIMEWA. 

You Might Also Like

0 comments

WeLoveSusuIbu On FB

WeLoveSusuIbu Instagram

Nuffnang

WeLoveSusuIbu Youtube