Serbuk Protein Untuk Kurus, Apa Yang Terbaik?

Tuesday, April 10, 2018

Serbuk protein untuk kurus adalah satu idea yang bagus. Memang sudah terbukti pun ia boleh menurunkan berat badan. Tapi apakah jenis serbuk protein yang bagus untuk kurus?

Panduan Pilih Serbuk Protein Untuk Kurus


1- Zero Kolestrol

Ada dua jenis serbuk protein, satu protein whey dan yang kedua soya protein. Protein whey adalah dari sumber susu dan mengandungi kolestrol. Manakala soya protein, ya sudah tentulah dari soya.

Protein dari tumbuh-tumbuhan seperti soya tidak mengandungi kolestrol. Dan ini sangat membantu menjadikan proses turunkan berat menjadi lebih berkesan.

Selain itu, serbuk protein soya juga baik untuk menstabilkan hormon kerana ia mengandungi amino asid penting. Hormon yang stabil juga memainkan peranan yang penting. 

2- Tiada Gula Tambahan

Kenapa nak ambil gula tambahan sedangkan anda mahu kuruskan badan? Gula adalah penyebab utama kegemukan. Mengurangkan atau mengelakkan gula tambahan akan membuatkan berat lebih mudah untuk turun.

Semak label pada serbuk protein sebelum anda membelinya.

3- Menepati Kehendak Anda

Sila pastikan serbuk protein untuk kurus yang akan dibeli akan memberikan apa yang anda mahu. Serbuk protein itu mestilah boleh membuatkan anda kenyang lebih lama. 

Ia juga mesti boleh memberikan tenaga yang berpanjangan.

Selain itu, protein itu juga mestilah membantu memulihkan kerosakan otot-otot selepas bersenam.

4- Boleh Dipelbagaikan

Pilih serbuk protein yang boleh dipelbagaikan rasanya. Lumrah manusia mudah muak jika mengambil benda yang sama untuk satu jangka masa yang lama.


5- Rendah Kalori

Semakin rendah kalori diet yang diamalkan untuk kurus, semakin cepatlah anda dapat mencapai target berat yang diidamkan.

Oleh itu pilih serbuk protein yang rendah kalorinya. 

Saya ada cadangan serbuk protein apa yang sesuai untuk anda yang mahu kuruskan badan. Apa kata anda cuba Energizing Soy Protein (ESP).





Kelebihan ESP


  • ESP diperbuat dari kacang soya yang tidak mengandungi kolestrol. Ini akan menjadikan proses menurunkan berat menjadi lebih efektif.
  • Tiada sebarang gula tambahan di dalam ESP. Rasa kemanisan yang semulajadi.
  • Tiga sudu besar ESP akan membuatkan anda berasa kenyang lebih lama. Ini akan mengelakkan anda dari makan lebih banyak. Selain itu, protein ESP baik untuk memulihkan kerosakan otot selepas habis bersenam.
  • Rasa ESP yang lazat sangat mudah untuk dipelbagaikan. Anda boleh tambah ke dalam overnight oat, jadikan shake dan tambahkan dengan buah seperti strawberi. Atau makan dengan yogurt sejuk.
  • Kalori ESP adalah rendah. Tiga sudu besar hanya 105 sahaja. Ianya sesuai untuk diambil sebagai snek pagi atau petang.

Teruja dengan kebaikan ESP? Jom WA/SMS saya di 0167731892 untuk membuat pesanan. 

Setiap pembelian, saya akan berikan e-book resepi ESP yang lazat. Saya juga akan ajarkan cara pengambilan yang betul, barulah lagi mudah nak kurus.

Ayuh cepat bertindak.



You Might Also Like

0 comments

WeLoveSusuIbu On FB

WeLoveSusuIbu Instagram

Nuffnang

WeLoveSusuIbu Youtube