Pil Tambah Susu Badan

Wednesday, February 15, 2012



cuba tanya ibu-ibu yang menyusukan anak, ada ambil 'milk booster' tak? rata-rata jawapan yang akan diperolehi adalah YA, saya ambil 'milk booster'. saya pun begitu, di awal menyusukan anak pertama pelbagai milk booster telah saya cuba. seperti lobak putih, kuchai, milo, horlick dan pelbagai lagi. asal terdengar ada milk booster yang terbaru mesti saya cuba.

tapi semua milk booster yang saya cuba tidak menghasilkan kesan jangka panjang. mungkin juga rasa 'excited' dan gembira yang membantu meningkatkan penghasilan susu yang banyak. ya, ini kerana jika kita kekal gembira, hormon oksitosin akan terhasil. hormon ini amat penting bagi ibu menyusu kerana ia akan membantu memacutkan susu keluar dari payudara. now imagine, jika tak gembira, selalu stress hormon ini akan terbantut penghasilannya dan seterusnya susu juga terbantut nak keluar. jadi, perlu diingat bahawa susu yang banyak adalah bukan kerana milk booster.

so apakah pil tambah susu yang saya maksudkan? yang saya maksudkan adalah Set B (Breastfeeeding) Shaklee. dalam set ini terdapat 4 agent penting yang membantu menghasilkan susu yang banyak:

  • Vita-Lea: menukarkan makanan kepada tenaga, menolong memetabolismekan karbohidrat, lemak dan protein dan membantu memberi badan rasa bertenaga, tidak lesu.
  • Vitamin C: antioksidan semulajadi dan membantu meningkatkan sistem imunisasi badan.
  • B-Complex: Lengkap dengan 8 kumpulan B yang diperlukan oleh tubuh badan demi membantu tubuh badan bertenaga, otak lebih fokus, emosi lebih stabil.
  • Alfalfa: Raja segala tumbuhan, membantu meningkatkan imunisasi, mengandungi kalsium dan bagi ibu-ibu yang menyusu ia sangat membantu MEMPERCEPATKAN PENGHASILAN SUSUIBU.


kesemua vitamin & mineral yang terdapat dalam Set B (Breastfeeeding) Shaklee ini akan membantu membolehkan fungsi tubuh badan ibu akan bekerja secara optimum. maklumlah, zaman sekarang tugas seorang ibu sungguh pelbagai, so ibu-ibu perlu jadi 'multi-tasking'.

Set B (Breastfeeeding) Shaklee ini akan berkesan jika ibu-ibu mematuhi prinsip-prinsip penyusuan yang betul seperti di bawah:

  • memastikan payudara dikosongkan 2 atau 3 jam sekali, jangan tunggu engorge baru nak pum atau beri pada bayi.
  • minum air kosong at least 3 liter sehari, air sangat membantu badan agar terhidrat dan menghasilkan susu yang cukup untuk bayi.
  • makan makanan seimbang, cuba elakkan makanan-makanan segera. ini kerana piramid makanan yang tidak sempurna akan memberi kesan yang tidak baik kepada penghasilan susu. (Peringatan: jangan menggantikan makanan-makanan sihat seperti sayur & buah dengan Set B (Breastfeeeding) Shaklee, ini kerana Set B ini adalah makanan tambahan) teruskan makan sayur & buah-buahan dan makanan sihat yang lain.
  • pastikan mengambil 5-7 hidangan sederhana/kecil setiap hari, jangan skip meals. kalori yang tinggi amat perlu bagi ibu menyusu.
  • dan akhir sekali, sebagai orang Islam kita mesti bersangka baik dengan Allah. jadi selalu berdoa kepada Allah agar susu dicukupkan dan dimudahkan perjalanan menyusukan hingga anak berusia 2 tahun.

gabungan prinsip penyusuan yang betul dan Set B (Breastfeeeding) Shaklee, insyaallah akan menambahkan volume susu anda. bukan hanya stok harian, siap boleh simpan Frozen Expressed Breast Milk (FEBM) lagi.

rayna, successfully breastfed until 2 years old (with shaklee). sofhea, 3-months old exclusively breastfeeding baby also (with shaklee).

untuk mendapatkan free consultation tentang cara pengambilan pil tambah susu terhangat di pasaran ini. sila hubungi saya melalui emel di eray2311@gmail.com atau SMS/Call ke 016 773 1892. Tawaran dan harga yang berpatutan menanti anda. Saya tunggu................


** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

You Might Also Like

7 comments

  1. Set B Shaklee (Breastfeeding) - how much it cost?

    ReplyDelete
  2. Set B (Breastfeeding) Shaklee - how much it cost?

    ReplyDelete
  3. Dear reva,

    Fullpack rm241 n trial pack rm80. If nk order just sms to 0167731892. Tq dear.

    ReplyDelete
  4. klau esp brape rm

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dear, tq for asking, esp 131 termasuk postage.

      Delete
  5. trial pack tu tahan tok brapa hari?

    ReplyDelete

WeLoveSusuIbu On FB

WeLoveSusuIbu Instagram

Nuffnang

WeLoveSusuIbu Youtube