Minyak Ikan Merawat Anak Asma Dengan Lebih 'Advance'

Thursday, October 13, 2016

Assalamualaikum,

Panik bukan bila anak kena serangan asma? Terpaksa cepat-cepat ke klinik merawat anak asma. Tapi asma ni bukan sekali je jadi, boleh jadi berkali-kali dalam sebulan.

Sampaikan ada anak yang terpaksa masuk hospital. Ibu ayah pula terpaksa bergilir-gilir cuti. 

Sayang cuti. Sebabnya kalau anak sihat, cuti tadi boleh dimanfaatkan untuk perkara-perkara yang lebih membahagiakan.

Korang nak tahu tak ada satu cara 'advance' untuk rawat anak asma.  Tak perlu tunggu asma menyerang, baru nak beri ubat.

Caranya adalah dengan memastikan saluran pernafasan anak bebas dari radang. Radang inilah yang membuat saluran penafasan sempit. Oksigen tak dapat masuk dengan baik. Karbon dioksida pun payah nak keluar.

Kesannya anak sukar nak bernafas. Tercungap-cungap. Keadaan inilah yang kita sebut sebagai serangan asma.

Memberikan anak minyak ikan secara konsisten adalah cara yang 'advance'. Radang pada saluran nafas dirawat. Secara tak langsung mengelakkan serangan asma untuk masa akan datang.

Kenapa minyak ikan? Sebab di dalamnya ada Omega 3 yang ada kandungan DHA dan EPA yyang membantu merawat anak asma. Saluran nafas bebas radang. Selain itu, mukus yang terhasil di saluran tersebut dapat dicairkan.

Tiada serangan asma, tiada lagi kisah panik rushing ke hospital untuk ambil nebulizer.

Seperti Puan Ida Iar, Pakar Pediatrik sendiri yang mencadangkan beliau memberikan minyak ikan untuk anaknya Humaira. Eray kongsikan pengalaman beliau untuk korang:

merawat anak asma, anak asma dan demam, merawat anak lelah, anak kena asma, ubat asma mujarab, ubat asthma kanak-kanak

"Anak kedua saya Humaira start kena nebulizer masa umur 5 bulan lepas demam selesemanya yang sangat teruk kali pertama.

Situasi berulang setiap 2-3 bulan sekali. Meronta-ronta bila kena neb. Trauma tengok topeng dan mesin neb tu kalau ke klinik. Masuk usia setahun paed suggest ambil fish oil untuk bantu atasi masalah dia.

Ikhtiar katanya. Jangan terusan nebulizer sebab tak bagus untuk jangka masa panjang

Alhamdulillah lepas survey rasanya Omega Guard Shaklee la yang terbaik untuk dia. Konsisten bebrapa bulan pengambilan. Usia setahun setengah dia dah tak pernah neb lagi sampai sekarang dah nak masuk usia 4 tahun awal tahun depan ni. Alhamdulillah."

Doktor sendiri yang sarankan pengambilan minyak ikan. Sebab untuk jangka panjang nebulizer tak bagus.

Syukur sangat kan? Mak mana tak gembira bila anak dah tak payah ambil neb lagi.

Terbukti minyak ikan, Omega Guard membantu merawat anak asma. Tak perlu tunggu dah kena, asma dapat dielakkan awal-awal lagi. Eray rasa korang yang ada anak asma, elok sangat cuba apa yag Puan Ida berikan pada anaknya. 

Bebas neb. Tiada lagi serangan asma.

Anak pun jadi lebih gembira, sihat dan cerdas. Tak ada lagi episod ponteng sekolah. Ataupun episod panik rushing ke klinik di tengah malam.

merawat anak asma, anak asma dan demam, merawat anak lelah, anak kena asma, ubat asma mujarab, ubat asthma kanak-kanak
Pilih minyak ikan yang tinggi kandungan Omega 3. Macam Omega Guard ni ada 90% kandungan Omega 3 nya. Korang boleh buat perbandingan untuk jenama-jenama minyak ikan di pasaran Malaysia.

Cukup 2-3 biji sahaja seminggu untuk merawat anak asma. Ia juga sangat bagus untuk anak-anak lain, membantu mengelakkan dari selsema dan batuk. Kalau ada selsema dan batuk cepat saja sembuh.

Kalau korang nak tahu, Omega 3 ini pun sangat bagus untuk perkembangan otak anak-anak. Sangat membantu dalam proses pembelajaran di sekolah mahupun di rumah.

Sebotol Omega Guard terdapat 90 biji. Tak perlu berikan setiap hari. Harga sebotol RM136.00 (sebelum GST). Kalau beri 3 biji seminggu, sebotol tahan berbulan-bulan. Jimat.

Dah buat keputusan dan nak cuba merawat anak asma dengan Omega Guard ini? Boleh terus SMS/WA Eray di 0167738192. 

Shaklee sedang menganjurkan promosi untuk Omega Guard. Beli 2 botol, korang boleh dapat 5% diskaun.  Nak beli? Terus klik pada BELI OMEGA PROMO dan ikutikan arahan selanjutnya.

Insyallah, setiap pembelian Eray akan berikan bimbingan cara makan yang betul. Supaya minyak ikan ini dapat berikan kesan yang optimum buat anak-anak korang.


Anak sihat bijak, pasti ibu ayah gembira.

You Might Also Like

0 comments

WeLoveSusuIbu On FB

WeLoveSusuIbu Instagram

Nuffnang

WeLoveSusuIbu Youtube