Punca Masalah Keputihan: Atasi secara semulajadi

Friday, July 06, 2012

tak selasa, gatal, habis duit beli panty liner gara-gara masalah keputihan.

keputihan adalah lelehan lendir yang keluar dari kemaluan wanita. masalah keputihan yang normal adalah berwarna jernih atau putih kelabu dan selagi warnanya kekal ini bermakna tiada jangkitan yang berlaku kepada 'miss V'.

jika keputihan bertukar menjadi kental, berbau, mengalami radang dan gatal di bahagian 'miss V', ini menunjukkan bahawa terdapat jangkitan yang telah berlaku.


punca kepada masalah keputihan adalah:

perubahan hormon
kitaran haid dipengaruhi oleh hormon, ketika ovulasi keputihan akan menjadi lebih cair dan semakin kental bila hampir period.

perubahan mental
keputihan juga bertambah jika wanita teransang seksualnya. letih minda atau stress juga mengakibatkan masalah keputihan.

penyakit dalaman
seperti tiroid atau kencing manis, mempengaruhi kestabilan hormon dan akibatnya masalah keputihan terjadi.

masalah keputihan boleh bertambah serius jika tidak ditangani diperingkat awal. masalah keputihan yang teruk mungkin akan menyebabkan jangkitan kuman (venereal disease) seperti siplis dan gonorrhea (jangkitan  melalui hubungan seks). penyakit kanser pada bahagian peranakan juga mungkin berlaku dan jika wanita tersebut masih bujang, masalah keputihan mungkin akan mengancam level kesuburan apabila berkahwin kelak.

tapi jangan risau, masalah keputihan masih boleh diatasi. seperti minum air rebusan pegaga atau basuh dengan air sirih. mengamalkan alfalfa juga insyaallah dapat menyelesaikan masalah keputihan ini.



tumbuhan alfalfa

alfalfa yang tumbuh di asia barat adalah sejenis tumbuhan yang kaya dengan zat dan mineral antaranya kalsium, zat besi, magnesium, phosphorus, pottasium, chlorine dan juga vitamin k. alfalfa yang segar akan membekalkan kandungan mineral yang tinggi. tapi malangnya, zat dan mineral ini boleh berkurangan semasa alfalfa melalui proses penanaman, memetik, membungkus dan penghantaran. bayangkan alfalfa yang ditanam di turkey, berapa lama masa penghantaran ke malaysia? seminggu? mungkin lebih....

jadi alternative terbaik untuk mendapatkan khasiat penuh alfalfa adalah Alfalfa Shaklee. Alfalfa Shaklee adalah 'signature product' Dr. Forrest Shaklee (pengasas Shaklee). penghasilan tablet shaklee ini dipantau rapi dari sebelum penanaman sehingga terhasilnya tablet di dalam botol. kualiti tip top.



terdapat 330 tablet didalam botol dengan harga yang istimewa

selain membantu merawat keputihan, kebaikan alfalfa juga adalah bertindak sebagai: 
  • milk booster kepada ibu yang menyusukan anak 
  • meenghasilkan agen anti radang untuk merawat gaut and 
  • arthritis 
  • merendahkan kandungan
  •  gula bagi penghidap diabetis & meransang penghasilan insulin
  • merawat jangkitan kulat




pengalaman best from my lovely customer (rase kering bila ambil alfalfa)

ramai yang sudah merasai kehebatan alfalfa, dan ada yang kata alfalfa mampu mengintimkan kembali hubungan suami isteri. dan noe blogger best & friendly dari perempuanjomblo baru ambil sebotol dengan saya, sebagai persediaan menyusukan anak keduanya. ucapan untuk noe, selamat melahirkan anak secara normal, insyaallah u & baby will doing great :)



1. PM Facebook : welovesusuibu @ suriya majid
2. Email : welovesusuibu@gmail.com
3. SMS/Whatsapp : 016 773 1892


Nota Penting 1: Setiap pembelian, anda layak menerima jadual makan; tips ekslusif yg berkaitan, konsultasi percuma berterusan (after sales service) dan anda juga layak dijemput ke group ekslusif tertutup di Facebook.

Nota Penting 2: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

You Might Also Like

7 comments

  1. selama ni makan alfalfa ingatkan untuk milk booster aje, banyak lagi kelebihan rupanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan kan...alfalfa is da best. Also to combat da sinus..

      Delete
  2. betul..memang boleh cure keputihan..

    ReplyDelete
  3. wahh nie mesti amirah dah cuba kan... :)

    ReplyDelete
  4. keputihan akan hilang jika kita berhenti mengambil ubat ini?isteri saya mengalami masalah keputihan.saya khuatir keputihan menganggu sistem penghamilan.saya mohon penjelasan dari puan2 semua.sila beri tunjuk ajar.

    ReplyDelete
  5. Sesuai tak utk ibu mengandung???

    ReplyDelete
  6. Sesuai tak utk ibu mengandung???

    ReplyDelete

WeLoveSusuIbu On FB

WeLoveSusuIbu Instagram

Nuffnang

WeLoveSusuIbu Youtube