SHAKLEE adalah Multivitamins yang PALING SELAMAT, PALING BERKESAN & PALING MESRA ALAM

Tuesday, July 10, 2012

post cursing malay pasal rahsia ramuan KFC membuat saya terfikir sejenak.

ada logic nya persolannya di situ? macam mane resepi rahsia yang disimpan di dalam peti besi dan dikawal oleh 'guard' dapat dilihat & disemak. ataupun mungkin di malaysia, ramuannya tak ikut ramuan rahsia tersebut. so sebab tu kfc di malaysia dapat sijil halal.

from my perspective kita sebagai orang islam di malaysia perlu percaya dengan kewibawaan jakim, if kita rase ragu-ragu, so please jangan makan. if rase percaya dengan sijil halal jakim, maka makanlah. jika sijil halal tersebut tak betul atau tak telus, maka yang mendapat merit point di akhirat adalah golongan yang menipu. kewajipan kita sebagai islam untuk memilih haram atau halal telah pun kita laksanakan.

lagipun fast food adalah makanan pembunuh, tinggi gula, tinggi kolestrol dan jika diamalkan mungkin penyakit seperti penyakit jantung, kencing manis, obesiti akan mudah hinggap di badan. jadi amalkan gaya hidup sihat.

dan badan kita nie kepunyaan Allah swt, bukan kita punya. so bila pinjam barang orang, pasti kita perlu jaga elok-elok, sebab nanti bila kembali pada-Nya, apa yang perlu kita jawab jika kita tak menjaga setiap nikmat yang diberikan. jadi pilihlah gaya hidup yang sihat dan selamat.

jika mahu mengambil makanan tambahan, pastikan produk tersebut mesra alam, kita jadi khalifah di bumi Allah ini juga perlu menjaga kesihatan alam sejagat. dan pastikan makanan kesihatan tersebut berkesan untuk penggunaan seharian, bagi mengelakkan pembaziran. ye lah, nie main beli saja, tak buat research, pastu makanan tambahan yang dah dibeli tak mendatangkan apa-apa kesan yang baik. jadi dibuang atau diperap hingga rosak, jadi kan membazir sudah. membazir amalan syaitan. jangan jadi kawan syaitan. so......

........EAT RIGHT, EAT MULTIVITAMINS............dan pilihlah SHAKLEE, kerana SHAKLEE adalah sentiasa SELAMAT, sentiasa BERKESAN dan sentiasa MESRA ALAM

Shaklee menrangkumi semua keperluan hidup untuk lebih sihat, bertenaga & cantik. 

Menawarkan pelbagai set antaranya:


  • Set Menyusu
  • Set Hamil
  • Set Berpantang
  • Set Kesihatan Optimum
  • Set Cantik
  • Set Kurus
  • Set Sinus dan pelbagai lagi



juz get connected with me, insyaallah will try my very best to help you guys. 

selamat, berkesan dan mesra alam.


1. PM Facebook : welovesusuibu @ suriya majid
2. Email : welovesusuibu@gmail.com
3. SMS/Whatsapp : 016 773 1892

Nota Penting 1: Setiap pembelian, anda layak menerima jadual makan & tips ekslusif yg berkaitan, konsultasi percuma berterusan (after sales service) dan anda juga layak dijemput ke group ekslusif tertutup di Facebook.

Nota Penting 2: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.



You Might Also Like

0 comments

WeLoveSusuIbu On FB

WeLoveSusuIbu Instagram

Nuffnang

WeLoveSusuIbu Youtube