Sebab Perokok Tegar Akhirnya Berhenti Merokok

Thursday, July 17, 2014

Sudah cuba macam-macam cara berhenti merokok? Tapi masih tak berjaya?

Tapi anda benar-benar nak berhenti, cuma tak tahu bagaimana lagi. Atau anda isteri yang dah buntu, tak tahu macam mana nak suruh suami berhenti merokok? Setiap masalah, pasti ada jalannya, itu janji Allah.

Teringat waktu ayah saya merokok dulu. Orang paling tak duduk senang ibu. Macam-macam ibu buat suruh ayah berhenti.

Ada sekali tu, ayah dah pun berhenti. Tapi bila dia 'outstation' jumpa kawan-kawan, dia kembali merokok. Jadi lepas tu, setiap kali ayah bawa balik rokok. Ibu akan sembunyikan.

Dan, orang kalau dah suka. Cari tak jumpa, ayah beli lain. Bengang habis ibu waktu tu.

Kalau waktu tu Vivix dah ada, mesti ibu dah beli Vivix bagi ayah.

Sebab ada perokok tegar yang berhenti merokok lepas 2 minggu. Sebab sayangkan suami, nak suami dia sihat dan hidup lama. Terpaksalah dia berkorban belikan Vivix.

Sungguh tak sia-sia, lepas 2 minggu, hilang terus selera suami dia kat rokok.

tips berhenti merokok, kesan berhenti merokok, petua berhenti merokok, ubat berhenti merokok, faedah berhenti merokok, klinik berhenti merokok, kelebihan berhenti merokok, simptom berhenti merokok, cara2 berhenti merokok, berhenti merokok mengejut, kaedah berhenti merokok, efek berhenti merokok

Testimoni Penuh En Mohd Hazrin Yahya Berjaya Berhenti Merokok Dalam Masa 2 Minggu:


"Alhamdulillah. Usaha menjauhkan diri dari yang haram diteruskan.

Beberapa hari lepas wife tetiba bagi sesudu vivix. Rasa macam ribena yang amat pekat. Dia kata elok untuk jantung. Tanpa usul periksa saya pun makan la. Keesokan harnya saya mula hilang satu 'nikmat' hidup bila sedut sebatang rokok. Puiii pahit giler. Rasa macam hisap rokok masa demam (perokok tegar tau ni). Saya continue hisap rokok beberapa hari tanpa berjaya menghabiskan rokok sampai ke puntung. 

Saya tanya dia apa benda ni. Dia kata vivix ni memperbaiki DNA manusia terutama sekali bahagian jantung dan organ-organ yang berkaitan. DNA kita akan balik ke asal macam mana yang dikurniakan kepada kita dan sepatutnya dipelihara. So organ dalaman yang selama ini dah terbiasa dengan nikotin dan segala macam racun membunuh tu akan jadi sempurna balik. Hah whatever la sayang....

Selang beberapa hari saya sendiri amik sesudu lagi vivix ni. Saja nak tengok macam mana hasilnya. Alah bukan tak pernah ambil niquitin dan macam2 tin yang ada kat pasaran. Benda2 tu mengurangkan kebergantungan terhadap nikotin tapi fikiran tak boleh lupa nikmatnya rokok. Kalau menjadi pun lambat hasilnya. Makan minggu atau bulan jugak. So esok paginya bila hisap sebatang terus rasa macam nak muntah. Uish biar betul ni. Sejam kemudian cuba lagi dan perghhh. Berhenti kereta tengah jalan sebab rasa terlalu tepu. Macam rasa merokok melebihi 20 batang sehari padahal baru sebatang dua jer hisap.

Alhamdulillah Tuhan dah tarik satu nikmat yang sia2 ni dan gantikan dengan nikmat yang lebih bermakna. Hidup yang lebih sihat. Tribute to my lovely..."


Tak payah tahan nafsu nak merokok. Sebab rasa sedap asap rokok tukar jadi rasa pahit.

Walaupun cuba nak merokok, tetap badan akan menolak. Dan akhirnya, hilang kenikmatan asap rokok.

Isteri En Hazrin bukan saja dapat selamatkan suami dia. Tapi yang lagi penting kesihatan anak-anak.

Bebas hirup udara tanpa asap rokok yang busuk.

Dan saya doakan buat perokok tegar, yang tengah cuba berhenti merokok, dan yang tak nak berhenti supaya Allah swt hilangkan nikmat merokok.

Dan semoga Allah swt limpahkan kesihatan untuk kita semua, agar bertambah baik amal ibadat kita.

Hidup tak lama, oleh itu buatlah kebaikan sebanyak mungkin. Jangan zalimi diri anda dengan rokok durjana.


Hubungi saya sekarang.

You Might Also Like

0 comments

WeLoveSusuIbu On FB

WeLoveSusuIbu Instagram

Nuffnang

WeLoveSusuIbu Youtube