5 Cara Memilih Bisnes Modal Rendah dan Boleh Dimulakan Segera

Monday, June 04, 2018



Pening kepala memikirkan bisnes modal rendah apa yang patut dipilih? Saya faham itu. Mesti anda risau sebab takut tersalah pilih bisnes, dan akhirnya modal yang dikeluarkan lebur begitu saja.

Ya walaupun modal rendah, anda sepatutnya dapat keuntungan apabila mula berniaga. Bukannya modal hangus, dan tak dapat apa-apa.

5 Cara Memilih Bisnes Modal Rendah Tapi Menguntungkan


1- Prestasi Syarikat

Biasanya apabila mahu mula berbisnes kita akan menjual produk orang lain. Ada satu perkara penting yang perlu dititikberatkan, iaitu prestasi syarikat yang bakal dipilih.

Sudah berapa lama syarikat wujud? Pilih syarikat yang kukuh, sebaiknya syarikat yang sudah wujud lebih dari 30 tahun. Tak kan kita mahu mewakili syarikat yang hanya hidup 2-3 tahun lepas tu bungkus? Habis tu apa pula yang kita nak jual kalau syarikat sudah tutup.





2- Komisen dan Bonus

Ini pun penting juga, semua orang yang buat bisnes mahu untung. Sebelum memilih, ketahui dulu apakah tawaran keuntungan yang boleh kita dapatkan.

Seperti bisnes Shaklee, mereka membayar komisen sebanyak 21% dari jumlah jualan bulanan. Bukan itu sahaja, kita juga berpeluang mendapatkan untung runcit setiap hari.


3- Mulakan Segera

Anda mahu cepat dapat untung bukan? Jadi pilih bisnes yang boleh dimulakan segera. 

Bisnes online Shaklee boleh dimulakan seawal 24 jam. Kita gunakan terus media sosial yang sudah dimiliki seperti Facebook dan Instagram. Buatlah pengumuman yang sekarang kita sudahpun bergelar Shaklee Independent Distributor yang telah disahkan.

4- Produk Permintaan Tinggi

Pemilihan produk juga penting, supaya pelanggan datang macam lebah menghurung bunga. Agaknya apa produk yang sangat laris? Sudah tentulah produk kecantikan untuk wanita.

Wanita dan cantik mana boleh dipisahkan. Nak kulit tegang, nak kulit mulus, nak muka nampak muda, nak hilangkan kedut, nak hilangkan jeragat, macam-macam lagilah. 

Shaklee ada menawarkan pelbagai produk yang boleh berikan solusi berkesan kepada semua permasalahan ini. Kalau sudah berkesan, tentulah pelanggan akan 'repeat order'. 

5- Ada Modul Bisnes Yang Terbukti Menguntungkan

Ada pelbagai bisnes modal rendah yang ditawarkan di luar sana. Tetapi tidak semua ada modul bisnes yang berkesan.

Mudah untuk mulakan bisnes kalau ada modul, hanya ikut sahaja setiap langkah yang diajarkan. Tidak perlu pening fikirkan cara untuk buat promosi dan menjual. 

Apa yang lebih penting lagi, kita boleh fokus untuk membuat promosi terancang supaya untung lagi cepat dapat.

Sudah nampak jalan mahu pilih bisnes apa? Kalau sudah, bertindaklah segera. Mulakan bisnes modal rendah yang sudah dipilih.

Jika anda pilih untuk mulakan bisnes Shaklee, jom lekas WA/SMS saya di 0167731892. Saya sendiri sudah lebih 7 tahun dalam bisnes ini dan telahpun mendapatkan keuntungan yang lumayan dari Shaklee.

Saya juga menggunakan modul bisnes yang sama, jadi sudah tentulah lebih mudah untuk saya ajarkan kepada anda nanti.

Mari bersama-sama sertai saya di Team Glory sekarang.


You Might Also Like

0 comments

WeLoveSusuIbu On FB

WeLoveSusuIbu Instagram

Nuffnang

WeLoveSusuIbu Youtube