tangisan suami di pagi hari

Friday, December 03, 2010

pagi nie hot.fm morning crews received a call from a guy Ari. normally on friday morning hot.fm will open call for Aduan Rakyat. tak kire ape jua aduan & krisis. ermm mula-mula dengar suara Ari pun listener hot.fm dah tau sumthing wrong with dis guy. berikut adalah sedutan perbualan hot.fm crew dan Ari.

"Saya Ari dari XX, harini saya officially bergelar duda selepas 13 mendirikan rumah tangga. bukan saya yang menginginkan perpisahan nie, tapi setelah didesak tuk sekian kali....dayuslah saya jika tidak menceraikan dia. saya sangat terkesan & tidak boleh menerima perpisahan ini. ya memang saya akui ada kelemahan dari pihak saya, tapi saya masih sayang kan isteri saya. boleh saya buat ucapan kepada isteri saya. saya tahu die akan bukak radio & mendengar ucapan saya.

sayang......abang telah maafkan semua kesalahan yang telah sayang lakukan. abang sudi menerima sayang kembali. demi anak-anak........abang yakin satu hari nanti sayang akan kembali pada abang"

dan seriously lelaki ini menangis bersungguh-sungguh di dalam radio. mungkin menyesali akan apa yang terjadi dan masih bersungguh-sungguh menyayangi isterinya.

huhuhu suriya pun turut menangis juga tadi. seolah-olah meletakkan diri sendiri di tempat si isteri. tapi what we heard is only 3 minutes cry. we do not know what is exactly their problem. dunt simply make any judgement...ape2 pun kite doakan yang terbaik untuk ari & bekas isteri. moga akan ada jalan penyelesaian bagi mereka berdua.

huh tiba-tiba teringat kisah suriya & mr. hubby semalam. kebetulan suriya balik lambat skit sebab ade meeting dengan buss partner. so sebelum gerak ke office hubby, i did called him & he said to wait for me downstairs.

tapi bila sampai, mr hubby takde kat c2. so i thought maybe he wants to finish his job. so i tried to call his hp....10 times, ringging without answer. pas2 try text him, no reply. i start to panic...fikir yang mengkin die terjatuh dalam toilet or there is some bad guy in his office. so i parked my car & go to hubby's office.

jumpe mr. guard kat bawah. wanna ask help to see if mr. hubby still in office or not. dalam proses nak suh mr. guard naik atas, i heard shoe steps.......n guess wut? there is ma mr. hubby

"dear, you scared me to death. nape tak angkat call?"

mr. hubby with innocent face "you call? tak bunyi pun.....(sambil bawak keluar phone dari pocket)...lar phone i mati, tadi baru kejap jek ocay"

huhuhu bukan niat nak buat drama ke apa, tapi suriya memang type yang mudah panic & ma imagination level tuh memang superb.

so next time maybe i should tone down the imagination level of mine. sangka yang baik-baik, bukan panic tak tentu pasal.

:P....malu.........

You Might Also Like

5 comments

  1. huhuh..sedih je rasa kan kalo di tempat ari tu..huhuhu..but we never knew what's exectly happened to him n his wife..only god knows y..

    btw, aida pn cpt panic pny type..always think negatively..hihihi..esp if i were in ur condition yesterday...same reactions though!!hikhikhik..

    ReplyDelete
  2. sy pon dulu selalu mcm tu, kalau hubby tak angkat call, mula la call dia tak renti2..pastu kalau tak angkat jugak, rasa panik.

    then hubby marah, dia kata kalau dh call sekali tp tak angkat tu, maknanya dia ada hal/kerja/meeting la. dia suruh sy tunggu je dia reply nnt. huhuhu! skg ni dh kurang sket panik tu

    ReplyDelete
  3. aida: tak sangka ade jugak geng panic. pernah skali die hubby main badminton sampi kul 2am tak balik. same kes jugak call tak angkat2. siap kol parents lagi, sib baik tak call polis. last2 hp die dlm beg...huhuhuhu

    lydzar: tu lar kan, pemikiran kite ngn hubby tak same, kite nie mudah risau...tapi die cool jek....gewamm jek rasenye...ape2 pun alhamdulillah nuttin had happen to him :)

    ReplyDelete
  4. saya pun sama. but luckily kitorg mcm ada instinct yg kuat. Kalau tak call, we know one of us akan ada kat sini or sini. Kalau tak answer the phone, call rumah mak or dgn adik dia or kawan. Selalunya mcm tu.

    ReplyDelete
  5. amirah: huhu bestnye ade instinct yg kuat...mine x berape nak kuat sbb suke gabra x tentu pasal
    :)

    ReplyDelete

WeLoveSusuIbu On FB

WeLoveSusuIbu Instagram

Nuffnang

WeLoveSusuIbu Youtube