Omega Guard Shaklee: Bakar Lemak Ibu Menyusu

Friday, February 01, 2013

Berat badan tak turun selepas melahirkan memang menjadi satu perkara yang tak disukai oleh para ibu. Walaupun menyusukan anak, itu bukanlah alasan untuk ibu tidak cuba membuang lemak-lemak yang bersarang di badan. Omega Guard Shaklee adalah pilihan selamat bagi ibu menyusu membakar lemak. Ini kerana Omega Guard Shaklee bertindak membakar lemak di badan tanpa menjejaskan susu yang terhasil. Susu tidak akan berkurang, juga tiada pencemaran yang berlaku terhadap susu ibu.

Bagaimana Omega bertindak membakar lemak?
Omega 3 berupaya meningkatkan metabolisma badan. Kandungan Omega 3 di dalam darah juga memberi kesan tindakbalas kepada tubuh supaya mengguna lelemak di badan sebagai punca tenaga. Bukan itu sahaja, minyak ikan (Omega 3) ini juga mampu mengawal nafsu makan bagi mereka yang mahu membuang lemak di badan.

Kunci kejayaan bagi menurunkan berat badan adalah kebolehan seseorang mengawal selera makan. Leptin (di dalam Omega 3) inilah yang akan beri signal kepada otak dan mengehadkan rasa lapar seseorang.

Seperti ibu menyusu, mereka sering mengadu lapar, katanya memberi makan kepada dua orang. Walhal, apa yang telah dimakan tadi telah cukup bagi ibu untuk menghasilkan susu. Tapi dek kerana rasa lapar yang sering muncul, ibu akan terus makan, dan makan lagi. Akhirnya, berat badan yang dikatakan boleh hilang kerana menyusukan anak tak juga hilang. Malah makin bertimbun-timbun, kerana makan terlebih.


Makan dengan banyak bukanlah penyebab susu menjadi banyak, tapi makanlah secara seimbang dan ibu perlu hidup dengan cara yang sihat. Bukan apa, berat badan yang berlebihan boleh menjadikan ibu menjadi obes atau menjadi masalah kesihatan yang lain. Kunci utama ibu berjaya menyusukan anak adalah ibu perlu menjaga kesihatan tubuh badan. Insyaallah cita-cita menyusukan hingga dua tahun akan tercapai.

Banyak lagi kelebihan Omega Guard Shaklee selain bakar lemak ibu menyusu, diantaranya:

  • membantu perkembangan otak bayi semasa di dalam kandungan
  • kurang risiko kelahiran awal (pra matang)
  • merendahkan risiko meroyan bagi ibu baru melahirkan
  • menyalurkan khasiat EPA dan DHA yang ada di dalam Omega Guard untuk sistem imunisasi anak-anak
  • meningkatkan kesihatan otak dan tubuh badan
  • membantu merawat asthma, juga ekzema
  • mengurangkan masalah batuk dan selesama pada anak-anak
  • mencarikan kahak
  • baik untuk kesihatan sendi
  • juga memelihara jantung dan kesihatan sendi.

Bulan Februari ini adalah bulan terbaik untuk ibu-ibu dapatkan Omega Guard Shaklee ini, beli 6 botol dapat 1 botol percuma. Dan jika beli satu botol, harganya lebih istimewa dari biasa. Klik sini untuk testimoni Omega Guard.

Maklumat Omega Guard Shaklee:
Harga: RM136.00 (SM), RM140.00 (SS0
Kandungan: 90 soft capsule

Jom hubungi saya segera! Kurus dengan selamat, susu pun tak jejas, anak pun makin bijak.

Suriya Ab Majid
016 773 1892
eray2311@gmail.com / welovesusuibu@gmail.com

You Might Also Like

0 comments

WeLoveSusuIbu On FB

WeLoveSusuIbu Instagram

Nuffnang

WeLoveSusuIbu Youtube