Kebaikan Seks

Friday, October 19, 2012

Seks bagi pasangan suami isteri dilihat sebagai pengikat kasih sayang. Tapi adakah anda tahu bahawa seks adalah lebih dari sekadar pengikat kasih sayang. Menurut alamhamil.com ada 10 kebaikan seks yang mungkin anda tidak ketahui. Berdasarkan kajian saintifik kebaikan seks adalah seperti berikut:

1. Seks membantu mengurangkan stress atau tekanan
Kebaikan utama ini disokong oleh kajian terbitan Biological Psychology, hubungan seks dan penurunan tekanan darah mempunyai hubungan yang kuat.

2. Seks membakar lemak
Seks adalah senaman yang bagus, aktiviti seks selama 30 minit akan membakar 85 kalori atau lebih. Ini kerana mengikut Patti Britton, PhD, Pakar Seksologist dari US seks adalah senaman yang melibatkan fizikal dan mental.

3. Seks meningkatkan immuniti badan
Seks yang aktif 2-3 kali seminggu dikatakan mampu meninggikan tahap antibodi badan yang mampu melindung dari demam dan jangkitan kuman.

4. Seks menyihatkan jantung
Merendahkan risiko serangan jantung berbanding mereka yang kurang melakukan seks.

5. Seks meninggikan hormon kasih sayang
Berpeluk semasa aktiviti seks akan mengeluarkan hormon oxytocin yang meningkatkan perasaan kasih dan sayang. Bagi ibu menyusu, hormon ini sangat diperluakan untuk melancarkan pengeluaran susu.

6. Seks meninggikan 'self-esteem'
Merujuk Archives of Sexual Behavior, seks akan membuat kita lebih bangga kepada diri sendiri.

7. Seks mengurangkan sakit
Hormon oxytocin yang tinggi akan meninggikan tahap endorphins dan akan menyebabkan rasa sakit berkurangan. 

8. Seks menurunkan risiko kanser prostat
Ejakulasi yang sering pada usia 20an akan menurunkan risiko kanser prostat semasa di usia lebih tua. Berdasarkan kajian British Journal of Urology International.

9. Seks menguatkan otot pelvik
Kemutan atau senaman kegel semasa seks akan menguatkan otot pelvik. Juga menurunkan risiko rahim jatuh dan masalah kencing tidak terkawal di lanjut usia.

10. Seks menyebabkan tidur anda lebih nyenyak
Hormon oxytocin akan menyebabkan anda rasa mengantuk dan seterusnya mendorong anda untuk tidor lebih lena.

Kebaikan seks akan dinikmati jika pasangan menikmati seks yang berkualiti . Tapi adakah kita mendapat seks yang berkualiti atau sekadar memenuhi tuntutan kewajipan suami dan isteri.

Kesibukan dan kehidupan yang penuh dengan tekanan menyebabkan kita kerap merasa kurang tertarik untuk melakukan aktiviti ini. Dan akhirnya pasangan hanya akan menikmati 'hubungan' yang hambar. Manfaat aktiviti seks tadi juga tidak berjaya diperolehi, malahan mungkin bertambah rasa stress terhadap pasangan masing-masing.

Jangan risau, anda dan pasangan masih boleh menyemarakkan kembali 'hubungan'. Pilihan vitamin E atau GLA Complex dari Shaklee boleh menyelesaikan dilema anda, bahkan mungkin anda mampu menikmati kembali malam pertama anda.

   

Vitamin E adalah VITAMIN CINTA, ia akan membantu menyemarakkan perasaan cinta dan keinginan untuk bersama pasangan masing-masing. 

GLA Complex yang juga mengandungi vitamin e akan bertindak sebagai penstabil hormon dan meningkatkan keinginan untuk 'bercinta' dengan pasangan anda. 

Jangan berfikir banyak kali, tidak rugi jika melabur untuk lebih menyintai pasangan masing-masing. Lakukan sebelum terlambat. Malam pertama pasti menjadi milik kalian semula. Segala kebaikan seks juga akan dinikmati oleh suami dan isteri.

Hubungi saya sekarang untuk harga diskaun yang istimewa. Kembalikan KEHANGATAN CINTA yang telah pudar.


1. PM Facebook : welovesusuibu @ suriya majid
2. Email : welovesusuibu@gmail.com @ eray2311@gmail.com
3. SMS/Whatsapp : 016 773 1892

Nota Penting 1: Setiap pembelian, anda layak menerima jadual makan & tips ekslusif yg berkaitan, konsultasi percuma berterusan (after sales service) dan anda juga layak dijemput ke group ekslusif tertutup di Facebook.

Nota Penting 2: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.



You Might Also Like

1 comments

WeLoveSusuIbu On FB

WeLoveSusuIbu Instagram

Nuffnang

WeLoveSusuIbu Youtube