Sakit Sendi Arthritis: Cara Sembuh 5 Hari!

Sunday, August 04, 2013

Sakit sendi atau Arthritis, adalah keradangan yang berlaku pada sendi-sendi di dalam badan. Tapi yang paling biasa kita dengar, arthritis ini menyerang dibahagian kaki atau lutut. Jika diserang, pergerakan menjadi terbatas. Sukar berjalan, hingga menyukarkan diri rukuk atau sujud.

Apakah Punca Sakit Sendi Arthritis?
Punca sebenar masih belum dikenalpasti. Tapi ia adalah penyakit 'auto immune' atau kecelaruan sistem pertahanan badan. Hingga menyebabkan keradangan berlaku pada sendi-sendi. Sakit berterusan boleh menyebabkan rawan hilang dan seterusnya tulang menjadi rosak.

Siapa Yang Berisiko?
Wanita terdedah 3 kali ganda risiko sakit Sendi (arthritis) berbanding dengan lelaki. Lain-lain adalah dewasa yang berlebihan berat badan, ahli sukan, atau dewasa yang terlibat dengan kerja-kerja berat.

Jenis Arthritis?
  • Osteoarthritis

Sakit sendi ini berpunca dari kemusnahan rawan yang melindungi sendi-sendi. Biasanya menyerang golongan usia emas juga mereka yang menggunakan sendi-sendi secara maksimum (orang kerja kuat dan orang yang terlebih berat badan).

Sendi-sendi yang biasa sakit adalah pinggang, lutut juga tulang belakang

Gejala Osteoarthritis
  • Bengkak juga sakit pada sendi-sendi pinggang, lutut, tulang belakang, siku, juga pada hujung-hujung jari.
  • Sakit dicelah-celah sendi.
  • Pergerakan menjadi terbatas, jika berlarutan rawan akan musnah
harga joint health shaklee, joint health complex shaklee, ajht shaklee, punca sakit sendi, ubat rheumatoid arthritis, sakit sendi arthritis, ubat radang sendi, advance joint health shaklee, sakit sendi, sakit sendi tangan, sakit sendi lutut, sakit sendi shaklee, ubat sakit sendi, set sakit sendi shaklee, sakit sendi seluruh badan, testimoni ajht shaklee

  • Arthritis Rheumatoid
Sakit pada sendi-sendi jari juga pergelangan tangan. Sendi lain yang terlibat adalah bahu, lutut dan kaki. Memerlukan rawatan awal, bagi mengelakkan kecacatan.

Gejala Arthritis Rheumatoid
  • Bengak pada banyak sendi, dan berbentuk bersimetri.
  • Kaku di awal pagi.
  • Sakit yang datang dan pergi, berulang-ulang.
  • Sendi tak bergerak normal.
  • Kelihatan merah dan rasa panas pada sendi.
  • Terasa mencucuk-cucuk pada hujung badan.
  • Otot menjadi kaku jika terlalu lama pada satu-satu posisi.
harga joint health shaklee, joint health complex shaklee, ajht shaklee, punca sakit sendi, ubat rheumatoid arthritis, sakit sendi arthritis, ubat radang sendi, advance joint health shaklee, sakit sendi, sakit sendi tangan, sakit sendi lutut, sakit sendi shaklee, ubat sakit sendi, set sakit sendi shaklee, sakit sendi seluruh badan, testimoni ajht shaklee


Setiap penyakit ada ubatnya, samalah juga dengan Sakit Sendi Arthritis. Rawatan biasa adalah suntikan steroid (jenis dadah) atau ubat-ubatan yang mengandungi steroid. Dan ubat ini perlu diambil secara berterusan.

AJHT Shaklee, Omega Guard dan Ostematrix (Set Sendi Sihat) adalah alternative bagi ubat-ubat steroid ini. Set Sendi sihat bukan bersifat ubat, tetapi ia adalah gabungan makanan tambahan untuk membekalkan rawan yang sihat, menghilangkan keradangan dan juga menambah kekuatan tulang.

AJHT Shaklee (Advanced Joint Health Tablet), telah terbukti secara klinikal. Sakit sendi akan berkurangan dalam masa 5 hari. Bergantung kepada tahap sakit sendi yang dihidapi.

harga joint health shaklee, joint health complex shaklee, ajht shaklee, punca sakit sendi, ubat rheumatoid arthritis, sakit sendi arthritis, ubat radang sendi, advance joint health shaklee, sakit sendi, sakit sendi tangan, sakit sendi lutut, sakit sendi shaklee, ubat sakit sendi, set sakit sendi shaklee, sakit sendi seluruh badan, testimoni ajht shaklee

Secara mudah AHJT bertindak dengan 3 cara:

  1. Ekstrak Boswellia, bertindak memberi sokongan kepada keselesaan sendi.
  2. Ekstrak Jagung, menambahkan fungsi kusyen kepada sendi. Menyebabkan pergeselan antara sendi yang menyakitkan menjadi lega dan kurang sakit.
  3. Vitamin C, Tembaga, Zinc dan Mangan, beri kesan tisu penyambung yang sihat. Ini akan mengurangkan risiko sendi rosak dan seterusnya, tulang juga dapat dipelihara.

harga joint health shaklee, joint health complex shaklee, ajht shaklee, punca sakit sendi, ubat rheumatoid arthritis, sakit sendi arthritis, ubat radang sendi, advance joint health shaklee, sakit sendi, sakit sendi tangan, sakit sendi lutut, sakit sendi shaklee, ubat sakit sendi, set sakit sendi shaklee, sakit sendi seluruh badan

Keberkesanan AHJT akan menjadi lebih ketara. Jika digabungkan dengan Omega Guard dan Ostematrix.

Bagaimana Omega Guard Membantu?
Dihasilkan dari ikan laut dalam yang berkualiti tinggi. Dengan proses begitu teliti, untuk penghasilan Omega 3 dan Omega 6 yang 'mantap'. 
Secara semulajadi, minyak ikan Shaklee ini bersifat anti radang atau anti imflamasi. Jadi, ini akan mengurangakan keradangan yang berlaku akibat sakit sendi arthritis. Ia juga bertindak memelihara sendi. Caranya? Asid lemak Omega 3 mencegah kemusnahan enzim yang bentuk tisu rawan untuk perlindungan sendi. Hasilnya sendi yang lebih sihat akan dinikmati oleh pesakit sendi.

Cara Ostematrix Membantu?
Dikenali sebagai calcium-magnesium. Sikap tak ambil kisah tentang pengambilan kalsium menyebabkan tulang rapuh. Dan seterusnya tulang akan mudah retak, patah juga rosak. Pengambilan kalsium dan cukup beri kesan yang baik pada tulang. Tulang yang sihat menyumbang kepada sendi yang sihat. 

Usah pandang ringan sakit-sakit sendi. Ya, mungkin pada mulanya sakit ringan. Tapi jika tak diatasi boleh menyebabkan kecacatan seumur hidup. Usahlah berkira dengan kesihatan sendiri. Pelaburan kesihatan jika diniatkan kerana Allah pasti ada ganjarannya.

Sihat kerana mahu sujud lebih lama kepada Allah. Bukan sihat kerana mahu rasa hebat atau melakukan perkara-perkara yang kurang baik. Ingat hidup di dunia ini, untuk ke akhirat kelak. 

Harga Set Sendi Shaklee ini RM323. Tapi dengan promosi AJHT beli 6 percuma 1, harga jauh lebih istimewa. Hanya RM2XX.XX sahaja. Dan set ini boleh digunakan selama sebulan. Secara semulajadi akan memperbaiki sakit sendi Arthritis Rheumatoid dan Osteoarthritis dalam tempoh 5 hari. Banyak lagi manfaat lain akan diperolehi.

Insyallah jika usaha, pasti akan ter'tawar' sakit yang dihadapi.

You Might Also Like

3 comments

  1. Info yang menarik. Sekadar nak berkongsi maklumat, penyakit arthritis juga boleh dirawat dengan mengubah diet kita. Perbanyakkan memakan sayur-sayuran dan kurangkan memakan daging, telur, bahan-bahan tenusu seperti keju dan mentega, makanan manis seperti kek dan kuih. Tujuannya ialah untuk menurunkan paras lemak tepu dan meningkatkan paras ‘polyunsaturated fat’ di dalam badan. Hasil kajian mendapati lemak tepu boleh menjadi pemangkin kepada proses radang di dalam badan. Selain itu, para pesakit juga digalakkan mengambil pemakanan yang mempunyai banyak minyak Omega-3 seperti ikan kerana minyak Omega-3 telah terbukti dapat meredakan aktiviti radang pada sendi.

    ReplyDelete
  2. Saya pesakit kaku bahu atau frozen shoulder. Skrg ni menggunakan produk vivix dari shaklee. Apakah saya perlu menukar penggunaan dari vivix kepada AJHT, Ostematrix dan Omega guard untuk mengatasi masalah saya ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih di atas pertanyaan. Tidak perlu menukar, kerana Vivix sangat penting bagi menghasilkan sel2 yang sihat yang dapat memulihkan masalah anda. Anda boleh menambah Ostematrix bagi memelihara kesihatan tulang dan mengurangkan rasa tidak selesa. Omega Guard pula membantu mengurangkan radang atau bengkak yang berlaku.

      Delete

WeLoveSusuIbu On FB

WeLoveSusuIbu Instagram

Nuffnang

WeLoveSusuIbu Youtube