Dulu Anak Tak Nak Makan, Kini Makan Bertambah-tambah

Monday, December 31, 2012

Pasti sakit hati kan, ye lah, bersungguh-sungguh masak makanan untuk anak, tapi bila mula menyuap ke mulut anak, pantas saje dia memalingkan muka, atau berlari dari makanan. anak-anak nak beri makan nasi pun susah. kadang-kadang dah habis usaha si ibu, warna-warni, pelbagai jenis makanan, tapi masih belum mampu menawan selera anak. anak masih tak nak makan. jika makan pun hanya makanan kesukaan, seperi ayam goreng sahaja, nasi sahaja, atau lebih teruk hanya mahu makanan segera seperti sosej dan nugget.

kesannya anak kelihatan lesu, tak aktif, kurang fokus, perkembangan mental dan fizikal juga akan terjejas. pasti ibu adalah makhluk yang paling risau bila anak tak nak makan. menjadi impian setiap ibu mempunyai anak yang cerdik, pintar dan cergas tapi kalau anak terus dengan sikap tak nak makan, pasti impian ini hanya  tinggal impian.

cara terbaik, ibu perlu kenal pasti mengapa anak tak nak makan, ada beberapa sebab:
  • bosan terhadap makanan yang disediakan
  • banyak sangat bermain
  • sakit gigi
  • tiada selera
  • atau ibu terlalu memaksa anak makan hingga habis
selepas masalah sudah dikenal pasti bolehlah ibu merancang cara nak beri anak makan, diantaranya adalah:
  • beri makan dalam keadaan tenang, jangan marah suruh anak makan
  • masak makanan sendiri, jangan beli
  • makan bersama-sama seisi keluarga
  • ajaklah anak makan ditempat yang dia suka, contohnya di taman permainan

ataupun, ibu boleh mencuba Meal Shakes Shaklee.



sejenis makanan tambahan yang rendah lemak, terkandung 19 vitamin dan mineral utama, protein, kalsium dan juga fiber. juga dikenali sebagai fast and easy breakfast untuk anak-anak. amat sesuai untuk mengalakkan pertumbuhan mental dan fizikal anak-anak.

jadi apakah yang Meal Shakes boleh buat untuk anak yang tak nak makan?
kandungan lengkap Meal Shakes akan meningkatkan selera makan anak. sehingga anak yang menutup mulut ketika disuapkan makanan, kini tak sabar-sabar menantikan disuap si ibu. sayur dulu yang jadi musuh kini akan menjadi kawan baik anak. jika makanan seimbang dapat dimakan setiap hari oleh anak, pasti perkembangan mental dan fizikal juga akan menjadi lebih baik. maka impian ibu untuk ada anak yang cerdik, pintar dan cergas akan tercapai.

Selain dari meningkatkan selera makan, banyak lagi faedah istimewa yang akan anak perolehi:
  • sistem imunisasi semakin baik, sukar terkena jangkitan, jarang sakit
  • jika sakit pun tak lama, mudah sembuh
  • ekzema juga hilang
  • kulit anak makin cantik
  • semakin sihat dan cergas
  • sistem pencernaan lebih baik, sembelit tiada

ibulah insan yang paling gembira jika anak yang dulu kurus lesu, dan semakin cergas dan montel. tak perlu berkira sangat dalam memberikan makanan terbaik kepada anak, jangan sampai dek kerana terlalu berkira, duit yang konon disimpan terpaksa dihabiskan merawat anak yang sakit. takpun, beg berjenama lebih menjadi kepentingan dari kesihatan anak sendiri.

kata orang sayang anak tangan-tangankan, jadi tangan-tangankanlah dengan Meal Shake Shaklee nie. 

harga runcit sebotol adalah RM 114 (SM) dan RM121 (SS), untuk harga yang super istimewa hubungi saya segera. tak rugi sebab sebotol boleh tahan 3 bulan. jadi jimatkan? cepat hubungi saya.


1. PM Facebook : welovesusuibu @ suriya majid
2. Email : welovesusuibu@gmail.com @ eray2311@gmail.com
3. SMS/Whatsapp : 016 773 1892

Nota Penting 1: Setiap pembelian, anda layak menerima jadual makan & tips ekslusif yg berkaitan, konsultasi percuma berterusan (after sales service) dan anda juga layak dijemput ke group ekslusif tertutup di Facebook.

Nota Penting 2: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

You Might Also Like

1 comments

  1. Terima kasih puan. Saya suka. Anak memang tak lalu makan Kasihan tengok asyik main je sampai lupa nak makan

    ReplyDelete

WeLoveSusuIbu On FB

WeLoveSusuIbu Instagram

Nuffnang

WeLoveSusuIbu Youtube