Helikopter Meletup Di Udara: 2 VVIP Terkorban

Saturday, April 04, 2015

Innalillahiwainna ilaihirooji'un. Dari Allah kita datang, kepada Dia kita pulang. Terkejut Mak Dara bila terima Whatsapp helikopter meletup ni. Tak berani nak kongsikan berita, takut ianya palsu. Tapi bila scroll FB dah banyak akhbar online yang telah sahkan berita.

Ada 6 orang mangsa terkorban. Dan paling mendukacitakan Tan Sri Dr Jamaludin Jarjis dan Ketua Setiausaha Sulit YAB Perdana Menteri, Dato' Azlin Alias turut terkorban. Sesungguhnya mati itu lebih dekat dari segalanya.

Sekejap tadi kita gembira. Tapi satu saat mendatang? 

Moga kita semua mati dan berakhir dalam kebaikan. Mati dan kembali sebagai seorang Islam.

Takziah kepada seluruh ahli keluarga dan kaum kerabat yang terkorban. Hidup ini hanya satu perjalanan yang sementara dan amat singkat rupanya.  

Semoga Allah SWT ampuni segala dosa-dosa mereka dan terima amal kebaikan mereka. Dan semoga Allah melimpahkan rahmat ke atas mereka. Dan di tempatkan di kalangan orang-orang beriman.

Takde beza langsung pengemis, cikgu, arkitek, sekalipun orang terpaling kaya dan orang yang paling berkuasa. Kita semua akan mati. Itu pasti. 

Sumber Berita:

Saksi melihat sebuah helikopter, yang dinaiki enam orang, meletup di udara sebelum terhempas dan meletup sekali lagi di kawasan kebun getah di Jalan Sungai Lalang, Kampung Pasir Baru, Semenyih petang tadi.

Roslan Harun, 54, seorang pengawal keselamatan yang bertugas menjaga stor berhampiran tempat kejadian, berkata kejadian itu berlaku ketika hujan lebat.

"Meletup terus, berkecai di udara, tak jauh dari tanah, kipas dan ekor helikopter terpelanting ke merata tempat," katanya kepada Bernama ketika ditemui di tempat kejadian.

Roslan yang ketika itu  berehat di rumahnya kira-kira satu kilometer (km) dari tempat nahas helikopter itu, berkata beliau cuba memasuki kawasan berkenaan tetapi membatalkan niatnya dan terus menghubungi Jabatan Bomba dan Penyelamat.


You Might Also Like

0 comments

WeLoveSusuIbu On FB

WeLoveSusuIbu Instagram

Nuffnang

WeLoveSusuIbu Youtube