ESP Shaklee: 1 Keburukan Yang Mudarat

Sunday, July 14, 2013

ESP Shaklee, pasti ramai yang dah tahu. Tahu tentang kehebatan dan khasiat soya shaklee nie. Antara khasiat yang tak boleh dinafikan beri tenaga yang berpanjangan, tambah susu ibu, susu ibu menjadi pekat, kulit yang tak cantik jadi berseri. Kolestrol menjadi rendah, kurus dengan ESP Shaklee. Dan macam-macam lagi, gastrik pun hilang kalau makan ESP Shaklee secara konsisten.

Tapi ada satu keburukan ESP Shaklee ni, keburukan yang membawa mudarat. Keburukannya adalah 'TAK BELI ESP SHAKLEE'. Kalau tak beli, bagaimana nak merasa kebaikan ESP Shaklee nie kan. Bayangkan dalam satu canister, terdapat 30 kg kacang soya. Jadi kadar protein nya melebihi yang ada di dalam telur, daging  dan juga susu. 

Sifat ESP Shaklee yang rendah lemak, zero kolestrol, zero asid uric dan mudah diserap, telah menjadikannya soya pilihan ramai. Terutamanya ibu yang menyusukan anak dan mereka yang mahu kulit lebih cantik. 

kulit cantik, tambah susu ibu, turunkan kolestrol, turunkan berat badan, tips kurus, pesakit kencing manis, petua awet muda

Bulan puasa ini lagi menambahkan kehangatan ESP Shaklee. Berkesan mengekalkan tenaga yang lebih lama. Takdelah kepenatan hingga tak boleh buat apa-apa. ESP Shaklee mempunyai index glisemik yang rendah. Maknanya ia lambat dicerna, jadi tenaga akan dihasilkan secara berperingkat. Oleh itu tubuh kita bertenaga dari lepas sahur hingga nak berbuka.

Bukanlah ESP ini boleh menghilangkan kelaparan secara total. Nanti tak mencapai pula objektif berpuasa yang sebenar. Merasa lapar dan dahaga. ESP Shaklee bantu kita berpuasa dengan lebih baik. Insyaallah 30 hari terawih tak tinggal, sebab sihat dan bertenaga.

Kesan merasa kenyang, juga akan menyebabkan kita tak lah makan 2 pinggan nasi masa sahur. Dan 3 pinggan nasi masa berbuka. Dengan secara tak langsung, kita dapat kurangkan pengambilan karbohidrat, kerana merasa kenyang dengan ESP. Prof Muhaya ada kata, bulan puasa ni lebihkan protein kerana rantaian yang panjang, jadi lambat dicerna. Berbeza dengan karbohidrat, mudah dicerna dan mudah membuat kita merasa lapar. Jadi lebihkan protein ketika bersahur. Atau nak mudah lagi minumlah ESP Shaklee.

Kandungan index glisemik rendah iaitu 39, menjadikan ESP Shaklee sangat sesuai dengan penghidap kencing manis. Semua orang dari kecil hingga dewasa hingga orang tua sesuai mengambil ESP Shaklee.

Ada lagi kebaikan ESP Shaklee ni:

  • Awet muda 

9 asid amino di dalamnya membantu untuk bina otot, rambut, kuku, dan sel-sel badan yang baru. 

  • Bagus untuk hormon wanita

Isoflavones di dalam soya mempunyai fungsi yang sama dengan hormon wanita. Ini membantu rendahkan kolestrol, osteoporosis dan sakit jantung.

  • Baik untuk prostat

Genistein dalam soya telah buktikan menghalang sel kanser dari merebak. Memusnahkan radikal bebas dalam sel badan sebelum ia menukarkan sel DNA kepada sel kanser. Elok juga untuk uterus, ovari, menopaus dan pembesaran prostat.

Ada juga yang pertikai soya bukanlah makanan sunnah. Tapi ini tak bermakna soya tak bagus. Bukankah setiap yang Allah jadikan di bumi ini ada kelebihan masing-masing. Jadi nikmatilah, selagi soya masih ada.

Ada juga yang kata, baik makan soya yang semulajadi. Tapi laratkah kita nak makan tempe atau soya dua pinggan. Pasti tak laratkan kan? Proses penghasilan ESP juga sangat 'detail' dan rapi. Ini menjadikan kualiti dan kandungan soya di dalamnya tak terjejas. Berbeza dengan proses penghasilan tahu dan tempe atau air soya. Penyediaannya telah merosakkan kuantiti dan kualiti soya itu sendiri.



kebaikan esp shaklee, khasiat esp shaklee, energizing soy protein shaklee, soy protein shaklee, kelebihan ESP shaklee, shaklee tambah susu ibu, kulit cantik, tambah susu ibu, turunkan kolestrol, turunkan berat badan, tips kurus, pesakit kencing manis, petua awet muda


Tentang harga? Tidaklah mahal, insyaallah 'affordable'. Harga retail RM150. Dan saya tawarkan dengan harga istimewa. Nak tahu harga best? Marilah hubungi saya.

Jom jadikan Ramadhan kali ini seperti Ramadhan yang terakhir!

You Might Also Like

0 comments

WeLoveSusuIbu On FB

WeLoveSusuIbu Instagram

Nuffnang

WeLoveSusuIbu Youtube