Harapan Mac 2017

Wednesday, March 01, 2017

Assalamualaikum,

No more chipsmore please Eray! Antara harapan utama Eray untuk bulan ini. Janji untuk diri sendiri, paling kurang satu entry mesti 'publish'. Geram dengan diri sendiri, sebab selalu sangat bagi diskaun.

At last siapa yang rugi? Diri sendirilah yang rugi.

Kena buka buku baru untuk diri sendiri. Kena paksa diri untuk jadi yang lebih baik. Sebab hidup bukan sekadar hidup, kalau begitu babi di hutan juga hidup. Kan?



Eray nak beri manfaat buat orang lain. Tak banyak pun tak apa....sikit pun tak apa. Janji hari-hari Eray dapat kumpul pahala untuk hidup yang abadi nanti.

Mac ini bulan penting. Bulan terakhir untuk cycle 2016-2017 Shaklee. Kenalah ada unsur ledakan, barulah terasa mantap untuk masuk ke cycle baru.

Diri pun dah semakin sihat. No more morning sickness. Moga adik baby pun membesar dengan sihat sempurna serta comel. Hehe.

Rasanya mengandung kali inilah yang Eray jaga makan betul-betul. Sebenarnya bukan nak jaga sangat pun. Tapi di tempat Eray duduk ini 'fast food' yang ada pun hanyalah KFC.

Dulu masa mengandung yang ketiga, masih lagi di Ampang. Terasa nak makan, terus telefon. Blink sampai rumah. Bandar Penawar ni deliver apalah yang ada.

Terpaksalah gigih masak setiap hari. Kalau beli pun lauk pauk.

Walaupun nak muntah-muntah tu hari, pun bertabah telan supplemen kehamilan yang terbaik tu. Tak apalah ibu seksa sikit, janji ibu dah usaha yang sebaiknya untuk adik baby.

Kira-kira lagi lima bulan lebih, kalau ada rezeki dapatlah jumpa dengan adik baby. Ibu tak sabar. 

Jomlah kita sama-sama buat yang lebih baik dari lepas. Gagal sekali tak semestinya gagal selamanya. Gagal ini satu pelajaran, supaya kita menjadi yang lebih baik.


Korang jaga diri ya....salam.


You Might Also Like

0 comments

WeLoveSusuIbu On FB

WeLoveSusuIbu Instagram

Nuffnang

WeLoveSusuIbu Youtube