Vivix Khas Untuk Pesakit Diabetes, Anti Komplikasi

Friday, July 22, 2016

Assamualaikum,

Komplikasi adalah sesuatu yang digeruni oleh pesakit diabetes. Tahap gula yang sangat tinggi menjadi penyebab kerosakan pembuluh darah, sarah dan organ penting tubuh.


Walaupun kadar gula di darah terkawal, komplikasi tetap saja boleh berlaku dalam jangka masa panjang.

"Gula mak saya tak tinggi pun. Hari ini pergi hospital doktor kata kaki mak dah teruk. Bernanah dekat dalam....doktor kata mungkin akan dipotong".

Sedih bukan? Bayangkan kalau itu mak kita sendiri.

Seboleh mungkin kita akan cari ikhtiar yang TERBAIK. Eray sarankan untuk berikhtiar dengan Vivix jika ada pesakit diabetes yang ada sayang sedang bergelut dengan komplikasi yang teruk ini.

Vivix Shaklee ini bukanlah ubat kencing manis. Tapi ia adalah supplemen yang bernutrisi lengkap, dan mampu mengawal dan memulihkan komplikasi.

Malah yang lebih penting, Vivix membantu meningkatkan sensitivi insulin. Dengan ini tahap gula dalam darah BERJAYA dikawal.

pesakit diabetes, diabetes patient, diabetes at young age, kencing manis, supplemen kencing manis, penawar kencing manis, vivix dan kencing manis, komplikasi diabetes


Pesakit diabetes akan merasa semula nikmat sihat. Vivix pelaburan yang sangat BERBALOI.

Pelbagai komplikasi yang boleh berlaku akibat penyakit durjana ini.


1-Penyakit Jantung dan Stroke


Pesakit diabetes berisiko 5 kali ganda untuk terkena penyakit jantung dan stroke. 

Kadar gula yang tidak seimbang menyebabkan pembuluh darah menyempit. Kesannya kolestrol akan terkumpul. Saluran darah pada jantung dan otak akan tersumbat.

Akhirnya, serangan jantung dan stroke boleh berlaku.

2-Kerosakan Neuropati


Kerosakan pada sarah dan pembuluh darah yang halus.

Pesakit diabetes akan merasa kebas (sesemut) dan rasa seperti terbakar. Biasanya bermula dari hujung jari tangan dan kaki.

Selain itu, kaki menjadi 'mati' sehingga tak merasa sakit apabila terluka. Bukan itu sahaja, jika saraf yang rosak menyerang sistem penghadam, pesakit akan merasa mula, muntah-muntah, cirit birit atau sembelit.

3-Kaki Rosak

Kaki antara anggota badan yang paling sensitif jika ada penyakit kencing manis.

Luka atau lepuhan yang kecil boleh menyebabkan infeksi yang serius. Oleh itu, pesakit diabetes WAJIB memeriksa kesihatan kaki setiap hari.

Dapatkan nasihat doktor jika berlaku pembengkakan, kulit yang terasa panas ketika disentuh dan luka yang tak sembuh-sembuh.

4-Retina Rosak


Kerosakan pembuluh darah pada retina juga boleh berlaku. Jika dibiarkan pesakit boleh menjadi buta. Akibat kencing manis, pembuluh darah boleh bocor dan tersumbat. Sehingga cahaya terhalang untuk sampai ke retina.

Bagi kerosakan yang dikesan awal, boleh ditangani dengan operasi laser. Tetapi ia hanya menyelamatkan daya penglihatan yang tinggal. Bukan untuk menyembuhkan.

5-Kerosakan Ginjal


Terdapat jutaan pembuluh darah halus pada ginjal. Jika ianya tersumbat atau bocor, fungsi ginjal akan menurun.

Atau lebih teruk lagi, ginjal GAGAL berfungsi. Sehingga akhirnya pesakit diabetes memerlukan rawatan dialisis.

6-Masalah Seksual


Bagi pesakit diabetes lelaki, kebiasaanya akan mengalami mati pucuk. Bagi pesakit wanita pula, mungkin akan mengalami:

kepuasan seksual yang rendah
tidak ghairah
alat sulit kering
sakit ketika hubungan seksual
gagal mencapai orgasme

Teruk bukan komplikasi yang boleh berlaku pada pesakit diabetes? Sudah tentu kita sendiri tak mahu ianya terjadi pada diri sendiri serta orang yang kita sayang.

Namun sekiranya terjadi juga. Cubalah berikhitar sebaik mungkin.

Vivix Shaklee mungkin adalah ikhtiar yang terbaik buat masa ini. Membantu mengawal komplikasi. Selain itu meningkatkan kesihatan dan fungsi organ, pembuluh darah dan saraf.

Anda boleh hubungi Eray di 0167731892 untuk mendapatkan konsultasi dan pembelian Vivix. Terdapat promosi Vivix sepanjang bulan Julai ini.

Dapatkan 2 botol Vivix dengan diskaun 5%. Kos penghantaran PERCUMA. Disamping itu anda layak menerima keahlian Shaklee secara PERCUMA. Dan bakal menerima BONUS TUNAI dipertengahan bulan hadapan.

Bertindak SEGERA.

Eray Majid
Pengedar Shaklee Anda
ID Shaklee 840943
0167731892


You Might Also Like

0 comments

WeLoveSusuIbu On FB

WeLoveSusuIbu Instagram

Nuffnang

WeLoveSusuIbu Youtube