Detox Untuk Kurus? Benarkah Berkesan atau Hanya Mitos!

Tuesday, May 10, 2016

Assalamualaikum,

 

Rasanya semakin popular teknik detox untuk kurus. Tapi adakah ianya benar berkesan? Atau hanyalah mitos semata-mata bagi mengaut keuntungan dari mereka yang terdesak mahu kuruskan badan.


Sebelum Eray bercerita lebih panjang mengenai detox untuk kurus. Rasanya lebih baik Eray kongsikan apakah erti detox yang sebenar?

detox untuk kurus, detox untuk diet, eat clean, detox to help lose weight, detox and weight lose, detox kurus, detox water, detox untuk kempiskan perut, detox untuk buang toksin


Detox adalah suatu proses dimana toksik dan racun dikeluarkan dari dalam tubuh badan seseorang. Ia juga dilakukan di dalam satu tempoh tertentu, seperti 7 hari. Bergantung kepada pelan detox itu sendiri.

Proses ini sangat penting untuk tubuh manusia, kerana ia akan meningkatkan fungsi tubuh badan. Dan secara tidak langsung, kesihatan juga bertambah baik.

Jadi apakah kaitan detox dan kuruskan badan?

Proses detox ini adalah ‘jump start’ yang sangat baik bagi mereka yang mahu kuruskan badan. Namun jika anda hanya mengharapkan detox untuk menguruskan badan, mungkin anda akan kecewa.

Selepas detox, purata seseorang akan turun berat sebanyak 1-3kg. Ia bagus bukan? Tetapi jika anda kembali kepada tabiat lama. Seperti makan makanan segera, makan banyak, suka benda-benda manis dan malas melakukan aktiviti fizikal. Sudah tentulah berat badan akan kembali meningkat. Mungkin lebih berat dari yang sebelum ini.

Oleh itu, jika anda mahu melakukan detox untuk kurus. Lakukanlah dengan cara yang betul.

Cara Detox Untuk Kurus Yang Betul

1- Makanan Yang Sihat

Tak berguna detox kalau anda tak mampu meninggalkan makanan racun iaitu GULA. Elakkan sama sekali makanan yang bergula tinggi seperti kek, aiskrim dan minuman soda.

Atau lebih baik lagi, jangan makan gula sepanjang proses detox. Gula yang tak dibenarkan hanyalah gula putih. Ia adalah racun utama yang boleh mendatangkan pelbagai jenis penyakit.

Anda masih lagi boleh ambil gula yang asli, seperti gula kabung, gula apong ataupun gula organik. Tapi pastikan dalam jumlah yang terkawal.

2- Air Yang Cukup

Setiap 25kg berat badan memerlukan 1 liter air. Air sangat diperlukan bagi meransang pengeluaran racun dan toksik dengan lebih baik.

Oleh itu, jika berat anda 75kg. Paling kurang anda perlu minum 3 liter air kosong.

3- Jangan Cheat

Ya usah ‘cheat’ sepanjang tempoh detox. Kerana ia akan mengurangkan keberkesanan detox itu sendiri.

Sebaiknya, ikutilah pelan detox yang telah dirancang seperti sebelumnya. Tunggulah habis tempoh detox untuk kurus, kemudian barulah ‘cheat’. Anggaplah ‘cheat' ini satu reward diatas kejayaan anda mengawal nafsu makan.

4- Teruskan Dengan Eat Clean

Teknik detox untuk kurus ini takkan berjaya jika anda ‘back to your bad habits’. Buat rugi masa dan duit. Betul tak Eray cakap?

Melainkan anda memang dah berazam mahu bertukar kepada gaya makan dan hidup yang lebih sihat. Macam ini, barulah berbaloi.

Setelah program detox tamat, anda sambunglah dengan 21 Hari Cabaran Eat Clean. Sebenarnya Eat Clean ini adalah cara nenek moyang kita makan. Orang kata back to basic. Hanya makan makanan dari sumber sebenar, bukan yang segera atau makanan yang dah diproses. Dan sebaiknya, anda sendiri yang menyediakan dan memasak.

Eray yakin, anda pasti terkejut dengan perubahan berat badan. Dan sudah semestinya anda gembira melihat angka yang semakin ringan.

5- Bimbingan

Jangan main hentam keromo, atau pandai-pandai sendiri. Sebabnya anda mungkin kecewa dan tak dapat kesan seperti yang diharapkan.

Oleh itu dapatkan bimbingan yang betul. Oh Shaklee Malaysia sedang giat mempromosikan 7 Days Detox Plan. Pelan makanan program detox ini telah dihasilkan oleh Pakar Nutrisi di Shaklee.

detox untuk kurus, detox untuk diet, eat clean, detox to help lose weight, detox and weight lose, detox kurus, detox water, detox untuk kempiskan perut, detox untuk buang toksin

detox untuk kurus, detox untuk diet, eat clean, detox to help lose weight, detox and weight lose, detox kurus, detox water, detox untuk kempiskan perut, detox untuk buang toksin


Dan lebih menarik lagi, mereka sendiri telah mencubanya sebelum dilancarkan kepada ‘public’. Kesannya agak memberangsangkan.

Eray sebagai salah seorang Pengedar Shaklee pun telah mencubanya sendiri. Kesan paling ketara, selepas 4 hari detox 1.8kg telah berjaya diturunkan. Itu tak termasuk lagi kesan-kesan ‘best’ yang lain.

Kalau anda pun mahu merasa kebaikan detox untuk kurus cara Shaklee ini, bolehlah hubungi Eray di 016 773 1892.

Mahu kurus dengan jaga makan OK. Mahu kurus dengan bersenam juga OK. Tapi apa yang FANTASTIK adalah kurus dengan rutin baru yang sihat. Pasti tiada stress dan kesannya terbaik.

Eray is HAPPY! Alhamdulillah selepas lebih kurang 2 bulan lebih Eray ber’eat clean’ dan berdetox, 7kg berjaya dikurang. Eray bermula dengan 70kg, setakat hari ni sudahpun mencapai 63kg. Eray harap 1 Syawal nanti hanya tinggal 55kg saja.

detox untuk kurus, detox untuk diet, eat clean, detox to help lose weight, detox and weight lose, detox kurus, detox water, detox untuk kempiskan perut, detox untuk buang toksin, detox shaklee, shaklee detox product,


Nothing is impossible.

Kalau anda pun nak slim dan cun sebelum raya ni. Jomlah join Group Whatsapp Eray. Insyaallah Eray akan berikan bimbingan secara personal. Apa yang Eray akan kongsikan adalah Cara Jaga Portion Makanan, Make Over Your Kitchen, Yummylicious Meal Plan dan Resepi-resepi Eat Clean yang SUPERB SEDAP.

Hanya WA Eray di 016 773 1892.

Jom cun dan slim sama-sama.

You Might Also Like

0 comments

WeLoveSusuIbu On FB

WeLoveSusuIbu Instagram

Nuffnang

WeLoveSusuIbu Youtube