7 Rawatan Gout Semulajadi, Sakit Berpuluh Tahun Sampai Papah Dinding Sembuh!

Wednesday, February 03, 2016

Assalamualaikum,

Gout menjadi semakin membimbangkan! Terkini remaja seawal usia 20an pun boleh menghidapinya. Pelbagai rawatan gout diperkenalkan, paling biasa adalah mengambil ubat dari hospital. Tapi adakah ianya mencukupi?


Ubat gout hanya bertindak untuk mengurangkan sakit apabila gout menyerang. Tetapi asid urik penyebab utama gout tetap tidak dapat dikurangkan. Malah mungkin bertambah.

Pengambilan ubat boleh memberikan kesan sampingan. Seperti kerosakan pada hati dan buah pinggang. Bahaya bukan?

Asid urik yang tak disingkirkan membuatkan gout menyerang berulang kali.

Berikut adalah 7 rawatan gout semulajadi yang sangat membantu bagi mengawal serangan gout. Dan membantu anda untuk hidup lebih baik:

rawatan gout semulajadi, rawatan gout paling berkesan, ubat gout semulajadi, ubat gout, penyakit gout, pesakit gout

1- Minum Air

Ramai yang tidak mengetahui fakta ini, air adalah rawatan utama dalam menyembuhkan gout. Air akan bertindak menyingkirkan lebihan asid urik dari badan.

Amalkan untuk minum paling kurang 8-9 gelas air sehari.

2- Kenali Makanan Anda

Apabila mengidapi gout anda perlu kenali makanan yang tidak boleh diambil. Makanan yang tinggi kandungan purine adalah sangat merbahaya untuk anda.

Makanan laut yang tinggi kolestrol seperti udang, ketam dan sotong adalah antara makanan tinggi purine. Sayur seperti asparagus, brokoli dan cendawan juga tidak sesuai untuk pesakit gout.

Amalkan sayuran berdaun hijau yang mengandungi tinggi asid lemak. Ianya baik bagi meredakan radang ketika gout.

3- Amalkan Makan Buah-Buahan Tinggi Antioksidan

Strawberi atau beri hitam adalah antara yang mengandungi tinggi antioksidan.

Buah-buahan kaya antioksidan membantu mengurangkan asid urik. Semakin kurang asid urik, maka semakin kurang serangan gout.

4- Kawal Stress

Stress akibat tekanan kerja atau masalah lain juga meningkatkan risiko serangan gout. Kaki akan membengkak. Sehingga kain lembut yang terkena pada kaki seperti pisau tajam.

Anda tidak boleh lari dari stress. Tapi anda ada pilihan untuk mengawalnya. Makan banyak makanan yang kaya B Complex. Ia adalah pengawal stress semulajadi.

5- Pantang Makan

Ini adalah antara perkara yang susah untuk dilakukan. Tapi jika anda berjaya, gout bukan lagi kawan baik anda.

6- Aktiviti Fizikal

Mula untuk lakukan aktiviti fizikal seperti senaman ringan. Atau lakukan apa saja yang digemari seperti menanam bunga atau mengemas laman rumah.

Gout yang akan menyebabkan sendi-sendi terutama di bahagian jari dan siku menjadi agak keras. Lakukan gerakan yang membantu melembutkan sendi.

7- Turunkan Berat Badan

Antara penyebab utama gout adalah berat yang berlebihan.

Ikhtiar untuk turunkan berat badan dengan cara mengamalkan pemakanan secara sihat. Kurang karbohirat, ambil protein dalam bentuk tumbuh-tumbuhan, kurangkan protein dari sumber haiwan.

Dan banyakkan pengambilan fiber dari jenis sayuran yang rendah purine.

Rawatan-rawatan di atas menjadi berkesan jika ia dilakukan secara konsisten. Walaubagaimanapun ianya bergantung pada umur dan tahap kesihatan pesakit.

Oleh itu, jika benar-benar mahu merawat gout dengan lebih cepat secara holistik. Vivix adalah pilihan yang terbaik.


Vivix Pelengkap No 1 Rawatan Gout Semulajadi


Vivix adalah minuman kesihatan hasil gabungan tumbuh-tumbuhan yang hebat. Ia menjadikan Vivix sebagai supplemen antioksidan yang paling unggul.

Ia adalah satu-satunya supplemen antioksidan yang dapat bertindak hingga ke tahap sel. Ianya bukan saja mengurangkan serangan gout.

Tetapi ia memperbaiki sistem badan supaya tiada lebihan asid urik yang dihasilkan. Lebihan asid urik juga akan disingkirkan dengan lebih efektif.

Selain itu, ia juga sangat bagus bagi melembutkan sendi-sendi yang telah mengeras.

Gout yang telah lama akan menyukarkan seseorang untuk melakukan aktiviti harian. Ini termasuklah untuk berjalan. Sehingga terpaksa memapah dinding untuk bergerak. Seksa bukan?

Pengambilan Vivix mampu merubah kehidupan pesakit gout menjadi lebih baik. Bukan itu sahaja, aktiviti yang dahulu tidak boleh dilakukan, kini mampu dilakukan semula.

Testimoni Vivix Memulihkan Pesakit Gout

rawatan gout semulajadi, rawatan gout paling berkesan, ubat gout semulajadi, ubat gout, penyakit gout, pesakit gout


"Ayah menderita gout berpuluh tahun. Pain killer dan ubat gout menjadi peneman setiap hari. Salah makan sikit mesti gout datang. Jalan sampai memapah dinding :(

Tapi sejak amalkan Vivix satu sudu kecil setiap hari. Alhamdulillah takde lagi gout menjengah. Yang bestnya, boleh tinggalkan dah ubat gout dan painkiller yang dah bertahun ambil tu. Dan ayah dah boleh makan makanan kegemaran semula. Syukur Alhamdulillah"

Puan Zarith Sofia


Sebagai seorang anak, pastilah sangat gembira dan senang hati apabila ayah kita dah tak sakit macam dulu. Bayangkan sajalah dah makan ubat pun masih boleh terkena gout. Sampai nak berjalan pun memapah dinding.

Tetapi semuanya berubah selepas ayah Puan Zarith mengamalkan Vivix setiap hari.

Paling seronok apabila dah tak payah pantang teruk-teruk lagi. Makanan yang dulu jadi racun dah boleh dinikmati kembali.

Sebagai manusia wajiblah kita berikhtiar, dan sesungguhnya hanya Allah SWT adalah sebaik-baik penyembuh.

Vivix pantas memberikan kesan secara keseluruhan. Gout hilang dan tahap kesihatan meningkat dengan baik. Hanya sesudu kecil setiap hari.

Jangan tunggu sampai asid urik anda semakin tinggi, sampaikan nak berjalan pun menjadi sukar! SMS/WA ke 016 773 1892 untuk memesan Vivix SEKARANG! 

Setiap pembelian layak mendapat bimbingan cara makan yang betul. Supaya anda tak membazir dan dapat nikmati khasiat Vivix pada tahap paling maksimum.

You Might Also Like

2 comments

  1. Kalau nak senang consume ajelah Vivix tu
    Susah nak berpantang satu hal Su.
    Abang ipar kakak gitulah..

    ReplyDelete
  2. bab berpantang ni papa kira payah sikit. pantang tengok jadinya!!! haihhhh

    ReplyDelete

WeLoveSusuIbu On FB

WeLoveSusuIbu Instagram

Nuffnang

WeLoveSusuIbu Youtube