Benci GST? Baca Ini Confirm Cinta GST

Wednesday, April 01, 2015

Aduhai sibuk sana sini sinun GST(Government Service Tax) betul ke? Tak betul pun x apalah...asalkan dgr mcm betul.

Kesian saya ni... lagi Surirumah sepenuh masa, takde kerja, tiada gaji. Hubby bagi ada. Tak ada diam. Kalau kita merungut pun kita nak buat apa? Kita tak ada kuasa. Mereka yg berkuasa, mereka bolehlah berbuat sesuka hati sementara ada kuasa. Kita yg merungut dan menentang, tapi kita tetap berpijak di bumi di mana langit dijunjung di tanah tumpah darah kita. Nak lari kat mana? Kalau dulu bolehlah lari ke gua Al Kahfi tapi sekarang nak cari gua pun susah.



So, kenalah jadi bijak sedikit mencari GST yg lain. Jgn lupa setinggi2 pangkat dan sebesar2 mana kuasa manusia; jgn lupa pangkat dan kuasa mereka tu semua Yang Maha BerKuasa yg beri dan pinjamkan. Bila2 pun Dia boleh ambil balik sekelip mata.

Maka, marilah kita GST (Geng Sama Tuhan). Mcm mana nak GST? Bukan riak. Bukan takbur. Bukan sombong angkuh atau bongkak. Hanya dgn Allah sahaja kita boleh Taksub; dgn manusia jgn sekali kali. Kalau kita menjaga Allah. Insyaa Allah; Allah akan menjaga kita. Miracles can happen by Allah's will. We have to believe in that.

GST (Geng Sama Tuhan) :~
1) Sentiasa ingat Tuhan tanpa putus2 berzikir menyebut NamaNya di hati dan di otak, kalau bkn di bibir atau di mulut takut dicap org gila ckp sorang2.
2) Sentiasa berselawat ke atas Rasulullah saw tanpa putus2.
3) Selalu membaca Al Quran tanpa jemu2 dan tanpa bosan mengulangkaji. Faham maknanya dan penuhi dada dgn ayat2Nya serta amalkan, jadikan pedoman serta panduan.
Insyaa Allah pasti hidup kita akan selamat dan dipermudahkan segala2nya; serta pertolongan Allah dtg bila2 masa saja kita perlukan tanpa diduga dan rezeki dtg mencurah2 tanpa disangka2.
Kalau kita GST; Insyaa Allah, Dia akan tunjukkan lorong2 & cabang2 pintu atau cara utk mendptkan rezeki yg baik dgn redhaNya; dan Dia akan hantarkan hamba2Nya yg ikhlas sbg perantaraan utk memudahkan hidup kita dan mencukupkan rezeki kita.
Kalau kita kejar dan sentiasa hairankan & sibuk dgn soal dunia... Allah akan menjadi jauh dari kita dan dunia akan terus bergolek semakin laju supaya kita terus berlari mengejarnya dan melupakan Tuhan. Tetapi kalau Tuhan yg kita kejar, nescaya dunia dan segala isinya dtg bergolek kpd kita.

Percayalah!
Ingat x wasiat Rasulullah saw kpd kita?
"Ku tinggalkan utk kamu dua perkara yg menjadi pusaka, taklah kamu akan tersesat selama2nya, selama kamu masih berpegang kpd kedua2nya, Yaitu Kitabullah (AL QURAN) dan SUNNAH RasulNya."
Jom GST!

sumber: FB Saidah Ibrahim

You Might Also Like

0 comments

WeLoveSusuIbu On FB

WeLoveSusuIbu Instagram

Nuffnang

WeLoveSusuIbu Youtube