Kurus Selepas Bersalin Sampai Turun 20kg Tapi Susu Tak Menyusut, Nak Tahu Rahsia?

Friday, March 06, 2015

Gemuk masa mengandung boleh cover lagi, sebab dalam perut ada baby. Tak kalau tak kurus selepas bersalin, mulalah bingung dan stress.


Seluar jeans bila sarung pun sempat sampai kat punggung, tak lepas tarik ke atas. Kalau boleh tarik sampai atas pun, tersembul sana-sini. Nak butang jeans punyalah seksa. Tahan nafas, tu pun butang macam nak terputus dah tu.

Padahal dalam pantang kut. Mestilah makan lauk-lauk pantang. Tapi kenapa belum juga kurus selepas bersalin ni? Arghh stress. Kurang makan nanti, susu pulak kurang. Apa nak buat ni?

Rahsia Puan Salwa, 20kg tu hilang. Gembira betul dia boleh kurus selepas bersalin. Sebab masa hamil haritu, memang macam mustahil sangat dia nak kembali kurus. Gemuk, muka pun kusam giler. Sekarang selamba je dia sarung kebaya, muka pun makin berseri-seri. Rahsia dia ada dalam video ni:



Seronok kan bila dah berjaya kurus balik. Bukan takat kebaya, jeans pun boleh sarung selamba. Tak payah tahan-tahan nafas. Dan paling penting susu tetap banyak sampai jadi baby sado.

Tips Kurus Selepas Bersalin, Tapi Susu Banyak Ala Salwa:

1- menyusukan anak sepenuhnya dengan susu badan
Semasa menyusukan anak, badan ibu akan membakar kalori yang banyak. Jadi menyusukan anak adalah langkah yang baik untuk kurus.

2- minum air tanpa kalori yang banyak (air kalori? air kosong tu lah)
Makin tinggi berat badan, makin banyak air yang diperlukan oleh badan. Air ini umpama minyak yang membuatkan organ badan berfungsi dengan baik. Ia juga meningkatkan metabolisma badan. Metabolisma badan yang tinggi akan membantu membakar kalori dengan cepat.

3- jaga kalori harian 
Makan apa saja, tapi jangan melebihi kalori harian. Bagi mak yang menyusu badan paling sesuai 1500 kalori setiap hari. Lebih dari 1500 kalori, ia akan terkumpul dan menjadi lemak tepu. Dan ia membuatkan hajat hati nak kurus lepas bersalin tinggi impian semata.
Jangan terpedaya dengan mitos, ibu menyusu anak mesti makan nasi banyak. Malanglah bagi siapa yang percaya, dan tambah lagi metabolisma badan rendah. Ia hanya akan membuatkan badan makin gemuk, bagai di pam-pam. Jadi tak payahlah pelik, kenapa tak kurus walaupun menyusukan anak.

4- makan makanan seimbang dan sihat untuk memberi tenaga
Tak kisah nak makan apa pun, cuma mestilah sederhana dan seimbang. Jangan tak makan karbohidrat langsung, kerana ia akan menggangu fungsi badan. Dan membuatkan badan lemah tak bermaya. Bila lemah pembakaran lemak pun lemah. 
Banyakkan fiber dan elak makanan banyak lemak dan tinggi garam.
 
5- mengamalkan vitamin ibu berpantang dan menyusukan yang membantu dia untuk kurus dan maintain susu banyak, juga buat kulit cantik
Vitamin ini sebagai pelengkap apa yang sudah dimakan tadi. Zaman sekarang agak mustahil kita nak dapatkan cukup nutrisi dari makanan semata. Beli ayam pun dah lembik, sayur pun nak tukar kaler kuning. 
Oleh itu vitamin sangat penting. Lagilah untuk ibu yang nak kurus selepas bersalin, tapi mahu susu banyak supaya boleh susukan anak tanpa masalah susu kurang. Selain itu vitamin ibu berpantang dan menyusukan juga memberikan kesan kulit makin cantik. Lagi cantik dari sebelum hamil hari tu.
Sampai budak kat pejabat sibuk bertanya apakah rahsia makin meletop lepas lahirkan anak. Siapa tak nak kan?

Tapi ingat jangan terlalu desperate nak kurus, sampai kesihatan diri terabai. Susu anak pun sampai tak cukup dek kerana nak kurus. Relax.....nak gemuk masa mengandung pun ambil masa 9 bulan. Habis tu nak kurus balik takkan 44 hari je dah cukup untuk kurus.

Biar lambat asal selamat. Jangan lepas pantang je kurus solid. Tapi 3-4 bulan lepas tu badan mendadak naik balik. Sebab dah tak konsisten dengan apa yang masuk dalam perut masa pantang. Semua makanan disebat, sampai kalori pun terlebih-lebih. 

kurus lepas bersalin, kurus selepas melahirkan anak, kurus lepas melahirkan anak, gemuk selepas bersalin, gemuk selepas kahwin, susah kuruskan badan, susah kurus setelah melahirkan, susah kurus selepas bersalin, set pantang shaklee, set menyusu shaklee, kurus dengan shaklee

Selain dari tips kurus lepas bersalin ala salwa, boleh juga untuk amalkan:

1- makan dengan kerap bukan sekali banyak
2- lakukan aktiviti yang boleh keluarkan peluh seprti sapu dan mop rumah, kalau bekerja tak payah naik lif, pilih tangga
3- makan elak yang berlemak, fast food tak payah makan langsung
4- pandang cermin dan bayangkan sudah kurus
5- sabar dan istiqamah dengan usaha
6- tahan diri, tak payah minum ais
7- air manis sekali sehari pun dah cukup

Moga tips-tips ini membantulah impian mak-mak yang mahu kurus selepas bersalin. Kalau nak tanya-tanya pasal vitamin ibu berpantang dan menyusukan macam Puan Salwa ambil boleh Whatsapp di 016 773 1892.

Jika berminat dan mahu terus beli vitamin ini boleh terus klik butang 'Buy Now' di bawah:
https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=d96eed18098da6ab5c15dd856998e4bd

You Might Also Like

1 comments

  1. tips2 memang best...terutamanya minum banyak air masak...

    bila menyusu mmg haus selalu...so kena la top up blk kan?

    ReplyDelete

WeLoveSusuIbu On FB

WeLoveSusuIbu Instagram

Nuffnang

WeLoveSusuIbu Youtube