3 Amalan Berpantang Bersalin Paling Mengarut Sampai Sembelit Teruk Trauma Nak Beranak Lagi

Friday, February 27, 2015

Memanglah betul kena ikut amalan berpantang kalau lepas bersalin. Tapi kalau amalan yang mengarut sampai sembelit teruk. Sampaikan trauma nak beranak lagi, apakah patut juga diikut?


Nak tahu tak apa 3 amalan mengarut itu? Teruskan pembacaan anda.

amalan berpantang, amalan berpantang 100 hari, amalan berpantang masyarakat melayu, amalan berpantang orang melayu, amalan berpantang cara traditional, berpantang lepas bersalin, berpantang sendiri di rumah


3 Amalan Berpantang Lepas Bersalin Yang Mengarut Buat Sembelit Teruk

1-Tak Boleh Minum Air Banyak

Air banyak tak boleh, nanti kat 'vaginal area' basah dan luka lambat sembuh. Apalah kaitan air dan luka? Padahal air yang cukup membantu luka sembuh dengan cepat. Amalan berpantang begini bukan saja tak logik, malah buat orang yang berpantang lebih terseksa.

Pulak tu kalau air tak cukup nanti boleh kena sembelit teruk. Sudahlah luka tak sembuh lagi. Nak teran sembelit pun tak sanggup. Teran-teran sekali terbuka jahitan.

Tak ke kes naya? Jadi catu air ni memanglah sangat mengarut. Mengarut sampai menyusahkan orang.

Lepas tu susu pun boleh jadi tak cukup terhasil bila tak minum air. Air adalah komponen penting untuk hasilkan susu. Jadi minumlah air dua liter sehari.

2-Jangan Makan Sayur

Ada sesetengah orang sayur adalah big No No. Katanya sayur boleh sebabkan badan berangin. Jadi tiada sayur sepanjang berpantang.

Ada banyak jenis sayur dalam dunia ni. Makanlah yang tak berangin. Macam sawi ke. Bila tak makan sayur maknanya kuranglah fiber dalam badan. Tak cukup fiber memanglah sembelit jawabnya.

Anak nak melalak-lalak kat luar nak susu. Tapi kita kat dalam bilik air dah dekat sejam apa pun tak keluar lagi. Perut dah naik keras seminggu tak berak.

Usahlah ikut amalan mengarut lagi pelik ni. Silalah makan sayur dengan banyaknya. Makan makanan yang seimbang dan sihat. 

3-Minum Jamu Yang Melampau

Dek kerana nak slim balik lepas bersalin dengan cepat. Maka adalah juga yang sanggup buat ini. Makan jamu yang panas secara berlebihan. Makan jamu tu dah betul. Tapi jangan over.

Jamu kan bersifat panas. Bila keterlaluan boleh menyebabkan sembelit. Sembelit dalam pantang memang menyeksakan. Sudahlah tak boleh duduk normal atas tandas. Nak teran pula tak berani. Karang tetas benang, luka ternganga balik.

Paling mengarut yang saya pernah dengar, sepanjang berpantang boleh makan lauk ikan kering dan minum air kopi saje. Sungguhlah tak patut.

Selain dari mengelakkan diri dari mengikut amalan berpantang yang mengarut sampai sembelit teruk. Bolehlah cuba apa yang Puan K dalam video di bawah tu buat.

Punyalah trauma sembelit masa pantang anak pertama sampai tak nak beranak lagi. Tapi bila dia buat ini masa anak kedua, takde langsung masalah sembelit. Dan yang bestnya dia tak pun pakai-pakai jamu atau pilis. Tapi badan rasa hangat je, angin pun asyik keluar je. Happy sungguh dia.

Bolehlah play video di bawah tengok betapa happy nya Puan K yang dah tak sembelit lagi dan tak trauma beranak dah.



Kalau anda sudah tak mahu melalui mimpi ngeri sembelit teruk sampaikan trauma nak beranak lagi, boleh terus Whatsapp saya Suriya di 016 773 1892 untuk dapatkan apa yang Puan K amalkan.

Jika anda di Ampang, saya akan hantarkan terus segera. Juga cara pengambilan yang berkesan juga akan saya berikan. 

Atau jika anda mahu lepas pantas, klik pada butang 'Buy Now' di bawah untuk pembelian segera menggunakan kad debit atau credit.

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=d96eed18098da6ab5c15dd856998e4bd


Usah bertangguh lagi, jangan sampai sembelit dah jadi buasir.

You Might Also Like

1 comments

WeLoveSusuIbu On FB

WeLoveSusuIbu Instagram

Nuffnang

WeLoveSusuIbu Youtube